پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

سرخابی‌ های پایتخت در انتظار اولین دربی آسیایی؟

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار می‌شود.

https://i2.tnews.ir/2017/10/26/97423725_118213253adcee.jpg

اعتمادآنلاین: قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز (چهارشنبه) در مقر کنفدراسیون آسیا در مالزی برگزار می‌شود. استقلال و پرسپولیس از ایران و الدوحیل و السد از قطر چهار تیم راه‌یافته غرب آسیا به این مرحله هستند. موضوعی که می‌تواند این قرعه‌کشی را برای فوتبال دوستان ایرانی هیجان‌انگیز کند احتمال رویارویی سرخابی‌های پایتخت است. لیگ قهرمانان آسیا جایی است که می‌تواند اولین دربی آسیایی این دو تیم رقم بخورد، چرا که این دو تیم تاکنون هم‌زمان به این مرحله از رقابت‌ها صعود نکرده بودند.

استقلال که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان صدرنشین گروه خودش شد در مرحله یک‌هشتم این رقابت‌ها به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت. شاگردان شفر که در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر بازی را به ذوب‌آهن واگذار کرده بودند در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی با درخشش مهاجم سنگالی خود ۳ بر یک پیروز شدند و صعود کردند. پرسپولیس هم با گل دقایق پایانی سیدجلال حسینی الجزیره امارات را برد و به جمع چهار تیم برتر غرب آسیا راه یافت. حالا احتمال دارد پرسپولیس و استقلال که در فصل جدید فوتبال ایران سه بار به مصاف هم خواهند رفت طبق قرعه انتخابی امروز باز هم رو در روی یکدیگر قرار بگیرند. این رویارویی موضوعی است که می‌تواند هیجان فوتبال ایران را در این روزها چند برابر کند.

هرچند این رو در رویی جنبه مثبت دیگری هم برای فوتبال باشگاهی ما خواهد داشت و آن حضور صددرصدی یکی از نمایندگان ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. اتفاقی که می‌تواند امیدها را برای حضور نماینده‌ای از فوتبال ایران در فینال لیگ قهرمانان زنده نگه دارد. فوتبال باشگاهی ایران که سال‌هاست از حضور در فینال این رقابت‌ها ناکام مانده امید زیادی دارد تا این‌بار شاهد حضور یکی از دو تیم تهرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد.

دو تیم استقلال و پرسپولیس ۲۹ تیرماه در بازی سوپر جام باشگاه‌های ایران هم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا فصل جدید فوتبال ایران با هیجانی بالا آغاز شود. هیجانی که می‌تواند منبع خیری برای تیم ملی قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا باشد.

باید منتظر ماند و دید که امروز در مالزی چه قرعه‌ای برای دو تیم استقلال و پرسپولیس از گلدان‌ها خارج خواهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *