پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹ بعد از ظهر به وقت تهران

سربازان بی سواد کارت پایان خدمت نمی‌گیرند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره توسعه سواد در پادگان ها گفت: طبق مصوبات ستاد مشترک نیروهای مسلح سربازان مشمول تا وقتی که باسواد نشوند کارت پایان خدمت دریافت نخواهند کرد.

%postname%

علی باقر زاده در گفتگو با  مهر درباره توسعه سواد در پادگان ها گفت: طبق مصوبات ستاد مشترک نیروهای مسلح سربازان مشمول تا وقتی که باسواد نشوند کارت پایان خدمت دریافت نخواهند کرد.

وی افزود: برای سواد آموزی به سربازان ۴ مرکز نظامی به عنوان مرکز سوادآموزی در سطح کشور منظور شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: باید سه ماه از دوران سربازی هر فرد بی سوادی به سوادآموزی اختصاص یابد.

باقرزاده اضافه کرد: افراد بی سواد که به سربازی فراخوانده می شوند سه ماه اول حضور را صرفا باید سواد بیاموزند و حتی استفاده از آنان در امور خدمات و نظافت نیز ممنوع است. باید متمرکز به سوادآموزی شوند. این افراد پس از فراگیری سواد، در پادگان های مختلف برای ادامه خدمت توزیع می شوند.

وی تصریح کرد: در پادگان ها و کادر یک ساختار، فضا و تجهیزات پیش بینی شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: مشمولان نظام وظیفه که تحصیلات مرتبط دارند در مراکز نهضت سوادآموزی با روش های تدریس آشنا می شوند و پس از آن در پادگان ها کار آموزش سرباز را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: زمانی که افراد دفترچه اعزام به سربازی را دریافت می کنند سطح سواد آنان نیز سنجیده می شود و به پادگان هایی که محل آموزش سواد است ارجاع داده می شوند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: به طور متوسط سالی هزار تا ۱۲۰۰ سرباز بی سواد دوره توسعه سواد را طی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ارشد یا سربازی باسواد به سربازان بی سواد مهارت خواندن و نوشتن در پادگان و کلانتری های فرا دهد مبلغ ۷۰۰ هزار تومان دریافت می کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *