جمعه , ۱۰ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴ قبل از ظهر به وقت تهران

سجادی: نرخ بنزین دوم ۱۵۰۰ تومان محاسبه شد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی امروز در جلسه‌ای در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده نرخ بنزین دوم ( نرخ اضطراری و ویژه جایگاه‌داران) ۱۵۰۰ تومان محاسبه شده است.

%postname%

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری جلسه‌ صبح امروز در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: آقای سجادی در این جلسه از محاسبه قیمت دوم بنزین ( نرخ اضطراری و ویژه جایگاه‌داران) خبر داد و مطرح کرد که این نرخ حدود ۱۵۰۰ تومان محاسبه شده است.

قاسم خورشیدی افزود: براساس مواردی که مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مطرح کرد، این نرخ با احتساب نرخ فوب خلیج فارس به اضافه هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، مالیات ۱.۵ درصدی آلایندگی و هزینه‌های حمل و نقل و توزیع و انبارداری محاسبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون، قیمت فرآورده‌های نفتی به منظور مصارف داخلی باید حتما به تصویب دولت برسد. برهمین اساس، وزارت نفت پس از محاسبات دقیق‌تر، نرخ بنزین دوم ویژه جایگاه‌داران را به هیات دولت برای تایید و تصویب ارائه خواهد کرد.

خورشیدی با بیان اینکه قیمت ۱۵۰۰ تومانی بنزین کارتی به عنوان یک برآورد کلی قیمتی مطرح است، تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقد است که قانون مصوب مجلس در این زمینه باید اجرا شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این ستاد معتقد است که نرخ بنزین هزار تومان است و نرخ دوم بنزین برای مصارف اضطراری و ویژه جایگاه‌داران است، زیرا مصرف‌کنندگان به میزان کافی بنزین برای مصرف در اختیار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس احتمال مراجعه برای استفاده از بنزین با نرخ دوم کمتر از یک درصد میزان مصرف سوخت بنزین در کشور است.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس در صحن علنی بند الحاقی اول به تبصره ۱۴ بودجه ۹۵ را بدین شرح اصلاح کردند: «دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون، کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت گاز (گازوئیلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور و بر اساس بندهای زیر انجام می‌پذیرد:

الف ـ هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت شود.

ب ـ قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۱۳۹۴ با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.

ج ـ در صورتی که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد بر سهمیه تعیین شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت‌گیری کند، بهای سوخت تحویلی بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.

د ـ قیمت تمام شده موضوع این تبصره عبارت است از قیمت تحویل در بندر (فوب) خلیج‌فارس به اضافه هزینه‌های جانبی شامل ریزش، تبخیر، بیمه، انتقال، حمل، توزیع و عوارض قانونی موضوع جزء ۲ تبصره ماده ۱۶ و بند «ج» ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و نرخ کارمزد مناسب پرداختی به جایگاه‌داران که توسط دولت تامین می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *