سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۲ قبل از ظهر به وقت تهران

سبزی خواب آور با انواع ویتامین!

نوعی سبزی به دلیل خواص خواب آور طبیعی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.کاهو، حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌های فراوانی است، به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین سبزیجات به شمار می‌رود.

سبزی خواب آور با انواع ویتامین

 

این سبزی اغلب در سالاد‌ها و انواع غذا‌ها مانند سوپ استفاده می‌شود. کاهو مانند تمام سبزیجات، مقادیر بسیاری ویتامین دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بتاکاروتن و اسید فولیک اشاره کرد همچنین این سبزی حاوی مقداری ویتامین ،آهن، منیزیم و کلسیم است.

خواب آور بودن از مهم‌ترین خواص مصرف کاهو محسوب می‌شود که امروزه از نظر علمی این موضوع به اثبات رسیده است؛ در واقع این سبزی ترکیباتی دارد که باعث می‌شود راحت‌تر بخوابیم و به همین دلیل مصرف آن در آخرین وعده غذایی توصیه می‌شود.

ماده‌ای در کاهو وجود دارد که سیستم عصبی را آرام می‌کند. می‌توانید با خیال راحت قبل از خواب سالاد مصرف کنید که در روند بی خوابی شما بسیار تاثیرگذار است. در واقع کاهو همچنین حاوی مواد دیگری به نام لاکتوسین است که موجب خواب و آرامش می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که مصرف تمام سبزیجات خام، نفخ ایجاد می‌کند و البته پختن کاهو سبب کاهش این عارضه می‌شود همچنین مصرف کاهو با مواد ضدنفخ نظیر زیره، رازیانه و گشنیز هم می‌تواند باعث کاهش نفخ این سبزی شود همچنین کاهو دارای طبع سرد و ‌تر است که برای مصرف باید از مصلح آن یعنی سکنجبین، زیره، نعناع و کرفس استفاده شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *