پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷ بعد از ظهر به وقت تهران

سارق مسلح ۲۲ بانک اعدام می شود؟! +عکس

سارق مسلح که به ۲۲ بانک دستبرد زده بود و در جریان یکی از سرقت هایش مامور پلیس را به شهادت رسانده بود به اتهام محاربه محاکمه می شود. 

www.dustaan.com-سارق مسلح ۲۲ بانک اعدام می شود؟! +عکسسارق مسلح ۲۲ بانک شیراز و اصفهان بزودی به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب شیراز محاکمه می‌شود.


جام‌جم: متهم در جریان سرقت از بانکی در اصفهان، مامور پلیس را به شهادت رسانده بود.

نخستین سرقتی که این مرد در شیراز رقم زد، ۲۲ اردیبهشت ۹۴ بود. متهم درحالی که صورتش را با نقاب پوشانده بود و یک قبضه کلاشینکف در دست داشت وارد بانک شد و با تهدید ۴۴ میلیون تومان پول نقد سرقت کرد و پا به فرار گذاشت.

سرقت از بانک‌های شیراز ادامه یافت و دهم شهریور همان سال سارق مسلح به بانک دیگری در این شهر دستبرد زد و میلیون‌ها تومان به سرقت برد.

چند روز بعد او نقشه‌اش را تکرار کرد و این بار بانک صادرات شعبه فرهنگ شیراز را هدف قرار داد. این مرد در همه سرقت‌ها از یک شگرد استفاده می‌کرد و درحالی‌که نقاب به صورت و یک قبضه کلاشینکف در دست داشت وارد بانک می‌شد و با تهدید دست به سرقت پول‌های نقد می‌زد و سوار بر یک پژوپارس فرار می‌کرد.

شهادت مامور پلیس

دزد حرفه‌ای در ادامه سرقت‌هایش به اصفهان رفت و سرقت از بانک‌های این شهر را آغاز کرد. او ۱۷ بهمن سال گذشته درحالی که تا آن زمان به هشت بانک در شیراز و سه بانک در اصفهان دستبرد زده بود، راهی بانک مسکن شعبه حکیم شفایی اصفهان شد. او مقداری پول سرقت کرد، اما هنگام فرار یکی از ماموران به نام استوار‌دوم مهدی محمدی را که برای دستگیری وی وارد عمل شده بود، با شلیک گلوله به شهادت رساند.

بیش از دو سال از شروع سرقت‌های سارق گذشته بود و در این مدت کارآگاهان پلیس سایه به سایه در تعقیب او بودند اما هربار که به وی نزدیک می‌شدند، مرد سارق با زیرکی مخفیگاهش را تغییر می‌داد و فرار می‌کرد. با این حال ۵۰۰ ساعت کار تخصصی به نتیجه رسید و کارآگاهان موفق شدند محل تردد سارق را در یکی از مناطق شیراز شناسایی کنند.

ماموران به صورت نامحسوس محل تردد او را زیرنظر گرفتند تا این که موفق به شناسایی متهم شدند. مجرم تحت‌تعقیب سوار بر خودروی پژوپارس بود که به محاصره پلیس درآمد. او به محض دیدن پلیس با همسرش تماس گرفت و از او خواست مدارکی را که در خانه‌شان موجود است از بین ببرد.

همزمان ماموران وارد خودروی وی شدند و او را دستگیر کردند. با دستگیری این مرد، محل زندگی‌اش شناسایی شد و کارآگاهان بسرعت راهی آنجا شدند. همسر وی موفق شده بود مقداری از مدارک را بسوزاند؛ اما تلاش برای از‌بین‌بردن بقیه آنها و همچنین اطلاعات لپ‌تاپش بی‌فایده بود و ماموران موفق به بازیابی اطلاعات آن شدند.

ماموران همچنین در مخفیگاه این مرد ۱۴دستگاه کارتخوان، اسناد و مدارک جعلی، پلاک‌های جعلی، یک قبضه کلاشینکف و یک قبضه کلت و مقداری مهمات، انواع کلاه پوششی، کلیدهای مختلف برای سرقت خودرو، انواع شناسنامه و گذرنامه و مهرهای جعلی ادارات دولتی و پوتین و کفش نظامی کشف کردند که نشان می‌داد او علاوه بر سرقت از بانک‌ها، جرایم دیگری هم مرتکب شده است.

با بازیابی مدارک سوخته و اطلاعات لپ‌تاپ مشخص شد این مرد خودش را قاضی ویژه دادسرای انتظامی تهران معرفی می‌کرده و با تجهیزاتی که خودش آنها را ساخته بود، احکام قضایی و ماموریت جعل کرده بود.

سرقت پژو به راحتی

بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم فردی بسیار باهوش بوده و صداخفه‌کن سلاحش و دستگاه ساخت مهرهای جعلی را با دستان خودش ساخته است. او همچنین وسیله‌ای برای سرقت ماشین ساخته بود که وقتی آن را روی خودرو نصب می‌کرد براحتی می‌توانست با کلید خودش خودرو را روشن و خاموش و از آن استفاده کند.

او حتی وسایل گریم چهره هم دراختیار داشت و سرقت‌هایش را با استفاده از پژوپارس سرقتی انجام می‌داد و برای این‌که به دام نیفتد با سرقت پلاک، مدام پلاک خودرو را تغییر می‌داد.

با تکمیل تحقیقات از متهم در دادسرای، سارق مسلح به سرقت از ۲۲بانک در اصفهان و شیراز اعتراف کرد و برای او کیفرخواست صادر شد.

اتهام محاربه برای سارق

صالحی، دادستان شیراز در تشریح کیفرخواست و اقدامات این متهم گفت: این سارق مسلح ۵۱ ساله دارای تحصیلات مهندسی و مدیرعامل یک شرکت آی‌تی بود.

دادستان شیراز در ادامه بیان کرد: این متهم که با قرار بازداشت در زندان به‌سر‌می‌برد در جریان انجام تحقیقات پرونده و بازسازی صحنه سرقت از بانک و مواجهه حضوری با کارکنان بانک‌ها، به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرده است.

صالحی تصریح کرد: پرونده این سارق تکرو پس از صدور قرار جلب به دادرسی در شعبه ۱۷ بازپرسی و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با اتهام محاربه از طریق انجام سرقت‌های مسلحانه متعدد برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شد.

سارق مسلح ۲۲ بانک اعدام می شود؟!

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *