پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ بعد از ظهر به وقت تهران

ساخت کشتی پرنده با ۱۲۰ ساعت پرواز بدون توقف

یک شرکت هواپیمایی، موفق به ساخت کشتی هوایی شده که قادر به پنج روز پرواز بدون توقف است.

%postname%

شرکت هوایی HAV ، کشتی هوایی به طول ۹۲ متر ساخته است که از یک بوئینگ ۷۴۷ بزرگتر بوده و می تواند بدون فرود آمدن، تا پنج روز به پرواز ادامه دهد.هزینه پرواز با این کشتی، یک سوم چرخبال بوده و مسافت طی شده با آن سه برابر چرخبال است، در ساخت این کشتی از ابرخازن های گرافنی استفاده شده است.

هوفا گوین ازمدیران شرکت هوایی HAV گفت: با استفاده از مواد پیشرفته جدید می توان کشتی فضایی ساخت که قادر به پرواز در ارتفاع های بالا باشد، ما اخیرا برای این کار گام های موثری برداشته ایم، چیزی که ما در حال ساخت آن هستیم بسیار کوچکتر و سبک تر از نمونه های قبلی بوده و با استفاده از گاز هلیم قادر به پرواز است، در این کشتی هوایی نیاز به استفاده از سازه های زیادی نیست.
وی بیان کرد: در سفری که با این کشتی انجام شده مسافت سه برابر بیشتر از حد توان یک چرخبال پرواز کرده ایم و به جای ۱۶ مسافر، ۵۰ مسافر با خود حمل کرده است، این در حالی است که هزینه های این سفر یک سوم چرخبال است، این کشتی فضایی بسیار سبک و ایمن دارد و کاملا از گازهلیم پرشده است.
وی ادامه داد: درساخت این کشتی فضایی ازگرافن استفاده شده است، این ماده برای تولید ابرخازن برای تامین نیروی محرکه پرواز مورد استفاده قرارگرفته است.
تاوی مادیبرک از مدیران شرکت اسکلتون تکنولوژیزسازنده این ابرخازن افزود: فناوری ابرخازنی که ما ساخته ایم به گونه ای است که قادر به تامین نیروی الکتریکی این کشتی هوایی است، با این فناوری می توان فرود و اوج گرفتن از زمین را انجام داد.
درحال حاضر بیش از ۱۰هزارهواپیما در آسمان سراسرجهان درحال پرواز هستند، روزی بیش از ۳ میلیون نفر با هواپیما جابه جا می شوند.
ساخت کشتی هوایی بین جنگ های جهانی شکل گرفت، زمانی که اولین شرکت هواپیمایی تصمیم گرفت برای پروازهای لوکس، ابزاری بسازد، البته اولین کشتی هوایی طعمه آتش شد و فاجعه ای جهانی شکل گرفت.
کشتی هوایی اولیه که ساخته شد مملو از گاز هیدروژن بود که به شدت قابل اشتعال است، شاید بتوان هلیم را جایگزین آن کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *