پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳ بعد از ظهر به وقت تهران

ساخت فیلم با محوریت زندگی سعید طوسی

مصطفی قربان‌پور؛ کارگردان سینما و تئاتر از ساخت فیلم اجتماعی‌ای با محوریت زندگی سعید طوسی؛ قاری و معلم جنجالی قرآن خبر داد.

www.dustaan.com-ساخت فیلم با محوریت زندگی سعید طوسی

مصطفی قربان‌پور؛ کارگردان فیلم سینمایی «لالاکن» که یکی از آثار راه یافته به سی و یکمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان بود، در ارتباط با وضعیت این جشنواره در گفت‌وگو با «صبا» گفت: ۹ سال پیش من فیلمی به نام «۱۲ روز» ساختم که جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین فیلم و پروانه زرین بهترین بازیگر کودک را از همین جشنواره گرفت و الان بعد ۹سال هنوز فیلم اکران نشده است و سر این فیلم با من بازی شد. بعد از چندسال خواستم فیلمم را اکران کنم که سینما به آن تعلق نگرفت و فیلم را درگروه آزاد قرار دادند. قطعا سینمادار فیلم را در گروه آزاد اکران نخواهد کرد. این فیلم تنها فیلمی بود که در آن سال با سرمایه خصوصی ساخته شد و جایزه هم گرفت ولی اکران نشد.

وی در ادامه افزود: جشنواره فیلم کودک فقط ۱۰ روز است و کسی بعد از آن پیگیر اکران فیلم نیست. جایگاه سینمای کودک مرتبط با جایگاه کودک است. جایگاه کودک و سینمای کودک در کشور ما کجاست؟در کشورهایی مانند آمریکا نگاه بیش از اندازه به یک کودک مجازات های خاصی دارد ولی جایگاه کودک در کشور ما کجاست؟چرا حتی مجازات تجاوز به یک کودک در کشور ما نادیده گرفته می شود؟! با این شرایط ما به دنبال جایگاه سینمای کودک هستیم!

قربان‌پور در پاسخ به این سوال که با توجه به کودکان و نوجوانان پرسشگر، کنجکاو و نکته‌سنج این دوره، به نظر شما این کودکان آینده درخشانی خواهند داشت یا خیر؟ توضیح داد: من نمی‌توانم بگویم این افراد آینده درخشانی برای کشور ما خواهند داشت، ذهن ایرانی ذهن پیچیده‌ای است و بچه‌های ما در این زمانه گول نخواهند خورد. بچه های ما در این دوره زود بزرگ شدند و زود یاد گرفتند با بِرند خود را نمایش دهند. من به آینده این بچه‌ها بسیار امیدوارم.

او در پاسخ به این سوال که در سال های آینده نیز علاقه ای به حضور در جشنواره کودک اصفهان خواهد داشت یا خیر؟گفت:علاقه ای به این کارندارم.من در حال حاضر آدم دلزده ای هستم که همه جور بلایی به سرم آمده است. من فیلم کودک خواهم ساخت ولی قطعا فیلم بعدی من فیلمی نیست که قابل پخش در ایران باشد. فیلم بعدی من درباره سعید طوسی یک معلم قرآن است. ۳فیلمنامه آماده دارم که یکی از آنها ۵ سال طول کشید که بخش عمده آن در تبت بود، در یکی دیگر از فیلمنامه هایم سیاست های مرز و ترامپ را زده ام و فیلمنامه سومم که همین معلم قرآن است آماده است که باتوجه به اتفاقات اخیر، اولویتم ساخت فیلم زندگی این معلم جنجالی است.

وی در ادامه اضافه کرد: حتی اگر فیلم معمولی هم بسازم در جشنواره حضور نخواهد داشت. وقتی چند روز قبل از اینکه فیلمم را به جشنواره فارابی ارائه دهم با من تماس می‌گیرند و می خواهند در فیلم مشارکت کنند، فیلمی که ساخته شده است و مراحل آن به پایان رسیده، چه انگیزه ای برای ادامه وجود دارد؟! این مشارکت نیست زرنگی است.وقتی فیلم ها ساخته می شوند و بین آنها تعدادی را برای مشارکت انتخاب می کنید این درست نیست.اگر قرار است مشارکت کنید، زودتر این کار را انجام دهید تا بتوانیم فیلم های بهتری بسازیم.من معتقدم وقتی پدر یک خانواده کار ناشایستی می کند نمی تواند به فرزندانش بگوید شما این کارهارا انجام ندهید.

قربان پور در ارتباط با بازخوردهای «لالاکن» در جشنواره افزود: فیلمی بود که بچه ها آن را دوست داشتند.تمام تلاشم را کردم فیلم را به بهترین نحو بسازم ولی فیلم بسیار سخت و با بی پولی ساخته شد.

وی در ارتباط با زمان اکران «لالاکن» توضیح داد:شنبه به سراغ اکران فیلم خواهم رفت و پیگیر آن خواهم شد.امیدوارم این بار بر سر اکران «لالاکن» با مشکل مواجه نشویم.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *