دوشنبه , ۱۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶ قبل از ظهر به وقت تهران

زورگیری از خواهر شهید هنگام زیارت مزار برادرش

www.dustaan.com-zoorgiriمجله انلاین دوستان ۲۸ فروردین امسال، از طریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منجر به ضرب و جرح شدید یک زن به کلانتری ۲۰۵ صحن حرم امام (ره ) اعلام شد .

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که زنی حدود ۵۰ ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بر اساس اظهارات یکی از مأمورین بهشت زهرا ، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که قصد سرقت طلا و جواهرات این زن را داشته اند با دیدن وی از محل متواری شده اند .

با توجه به شدت ضربات وارده شده به قسمت های مختلف بدن این زن میانسال ، بلافاصله وی به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت ضربات تا به امروز در حالت بیهوشی و کما به سر می برد .

همان روز اعضای خانواده ای با مراجعه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران ، اقدام به طرح شکایت در خصوص فقدان یکی از اعضای خانواده خود کردند .

با آغاز رسیدگی به پرونده فقدان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان متوجه شدند که زن ۵۰ ساله ای برای زیارت مزار برادر شهید خود به بهشت زهرا مراجعه و از آن زمان دیگر به خانه مراجعه نکرده است .

بلافاصله با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده و بررسی بانک اطلاعاتی افراد ناشناس ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت زن ۵۰ ساله ای شدند که در بیمارستان در حالت کما قرار داشت .

با شناسایی هویت فقدانی و به دستور شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای ادامه تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری دو سارق متواری شده در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری قرار گرفت.

با توجه به اظهارات مأمور بهشت زهرا در خصوص تلاش دو سرنشین موتورسیکلت برای انجام سرقت ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به بررسی دوربین های مداربسته بهشت زهرا پرداخته و با توجه به احتمال سابقه دار بودن سارقین و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار و دیگر اقدامات پلیسی ، کاراگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام علی . ز ۲۵ ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود .

با مطابقت تصاویر “علی . ز” با تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بهشت زهرا و شناسایی تصویر وی از سوی مأمور بهشت زهرا ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه باغ شهر کرده و ۲۰ اردیبهشت “علی . ز” دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد . در زمان دستگیری ، علی منکر هرگونه ارتکاب سرقت در داخل بهشت زهرا شده اما پس از بازرسی دقیق مخفیگاه وی و کشف گوشی تلفن همراه متعلق به قربانی سرقت که تا به امروز در حالت کما به سر می برد به ناچار لب به اعتراف گشوده و یکی دیگر از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام محمد . ق ۲۶ ساله که در زمینه خرید ، فروش و مصرف مواد مخدر فعالیت دارد را به عنوان همدست خود در زمان سرقت معرفی کرد .

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : ۲۸ فرودین ، برای مصرف مواد نزد محمدرضا رفته اما زمانی که متوجه شدیم که پول کافی برای خرید مواد نداریم ، تصمیم گرفتیم تا پول مورد نیاز خود را از طریق زورگیری به دست بیاوریم . به همین علت با موتورسیکلت محمدرضا به بهشت زهرا رفته و در آنجا در حال پرسه زنی بودیم که ناگهان زن میانسالی توجه ما را جلب کرد که به تنهایی و در مزار شهیدان حضور داشت . به قصد سرقت ، از موتورسیکلت پیاده شده و با یک چماقی که همراه خود داشتم ، به آرامی به این زن نزدیک شدم که بالای مزار یکی از شهدا نشسته بود . قصد سرقت کیف دستی وی را داشتم که او متوجه شد و در برابر سرقت مقاومت کرد . من نیز با چماق ضربه ای محکم به سرش زدم که باعث بیهوش شدن او شد .

“علی . ز” در خصوص شدت و تعدد ضربات وارد شده به قربانی سرقت نیز به کارآگاهان گفت: “همان ضربه اول باعث بیهوش شدن آن زن شده بود اما او چهره مرا کاملا دیده بود و اطمینان داشتم که اگر آن زن زنده بماند و به پلیس مراجعه کند، قطعا مأموران با توجه به سوابق متعدد من در زمینه سرقت و زورگیری مرا به سرعت شناسایی خواهند کرد. به همین علت و این بار به قصد کشتن ، شروع به زدن ضربات متعدد چماق کرده و پس از اطمینان از مرگ قصد سرقت طلا و جواهرات را داشتم که یکی از مأمورین بهشت زهرا با دیدن صحنه سرقت ، به سمت من آمد و من مجبور شدم تا تنها با سرقت کیف دستی از محل متواری شوم.

با توجه به اعترافات صریح علی . ز به سرقت و تلاش آنها برای انجام جنایت ، دستگیری دومین متهم پرونده به نام محمد . ق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و شناسایی محل تردد محمد در پارکی در منطقه باغ شهر که در آنجا اقدام به خرید و فروش موادمخدر می کرد ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس طی یک عملیات دستگیری و با شلیک چندین تیر هوایی موفق به دستگیری وی در ۲۲ اردیبهشت شدند .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا اشراقی معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری هر دو متهم و اعتراف صریح به سرقت و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین، به دستور مقام قضایی دستور انتشار تصاویر بدون پوشش هر دو متهم صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.///باشگاه-خبرنگاران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *