سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

زنم به خاطر گرانی ها زندگی را به کامم تلخ کرده!

خانمم هر وقت برای خرید کردن به بیرون از خانه می‌رود، دردسرهای من شروع می‌شود چون وقتی برمی‌گردد، تا یک ساعت به من غر می‌زند که چرا فلان میوه، فلان وسیله‌ای که باید برای خانه بخریم و … این قدر گران شده. هرچه می‌گویم که حرص نخور، اما اعصاب خودش را خیلی خرد می‌کند. مدام به من می‌گوید باید بیشتر کار کنی و زندگی را به کامم تلخ کرده است.

زنم به خاطر گرانی ها زندگی را به کامم تلخ کرده!

در شرایط کنونی دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و یکی از رایج‌ترین بحث‌های زن و شوهرها، مشکلات اقتصادی و یکسان نبودن میزان دخل و خرج است که می‌تواند به مرور، بنیان خانواده را سست کند و خانواده را علاوه بر مشکلات اقتصادی با مشکلات دیگری از جمله سردی در روابط عاطفی اعضای خانواده به خصوص زوج ها مواجه کند. اگر شما و همسرتان برنامه‌ریزی مالی داشته باشید، مدیریت اقتصادی این روزهای زندگی‌تان ساده‌تر خواهد شد. برنامه مالی سالانه، ماهانه و هفتگی می‌تواند از بسیاری از بحث‌ها و تنش‌های مالی که در پیامک‌تان هم به آن‌ها اشاره کرده‌اید، جلوگیری کند و افق مشترکی را پیش روی شما و همسرتان قرار دهد.
شاید همسرتان درگیر تجمل شده
تجمل، قانع نبودن، درست مصرف نکردن، چشم و هم چشمی و بدون حساب و کتاب خرج کردن از جمله مواردی است که جزو عادات غلط اقتصادی خانواده است و باعث بی تعادلی در دخل و خرج خانواده می‌شود. شاید همسرتان درگیر چنین مشکلاتی شده است.
نگرانی‌های اقتصادی‌تان را به همسرتان بگویید
با همسرتان صحبت کنید. در پیامک‌تان ذکر کرده‌اید از رفتار همسرتان مبنی بر اظهار ناراحتی ایشان از قیمت اجناس و تورم، ناراحت هستید. در محیطی آرام و به دور از هر تنش در ابتدا به ایشان بیان کنید شما نیز از هزینه‌های اقتصادی سنگین که هم اکنون آحاد جامعه را درگیر کرده است، نگران و ناراحت هستید اما نمی‌توان مایحتاج ضروری خانواده را تهیه نکرد. سپس بیان کنید این سبک رفتاری وی به مرور زمان باعث دور شدن و ایجاد فاصله عاطفی است و راه حل این موضوع نه نق زدن و غر زدن بلکه مدیریت مالی است.
چند توصیه به همسرتان
اگر همسرتان هم خواننده این مطلب باشد، باید چند توصیه کوتاه به او داشته باشم. ۱- از خریدهای ناگهانی بپرهیزید. اگر چیزی را لازم ندارید و فقط از آن خوش‌تان آمده، ترجیحا در برابر وسوسه خرید آن مقاومت کنید. ۲- بدانید که نیاز از خواسته متفاوت است. جنس مورد نیاز، چیزی است که واقعا لازمش دارید مانند مواد غذایی لازم برای تهیه ناهار، اما خواسته ها، آرزوها و هوس‌های ما وسایل تزیینی منزل یا تنقلاتی نیست که لزوما به آن نیاز نداریم. ۳- قبل از خرید، فهرستی از آن چه که نیاز دارید، تهیه کنید و تا حد امکان در همین باره با همسرتان مشورت کنید. صرفا آن چه را درباره آن به توافق رسیده‌اید، خرید کنید و از خریدهای غیرضروری بپرهیزید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *