پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ بعد از ظهر به وقت تهران

زنان سوری در ورزشگاه زنان ایرانی پشت «آزادی»

دیروز چند ساعت مانده به بازی آخر تیم‌ملی، دو خبر به‌صورت همزمان منتشر شد.

  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,ورزشگاه

زنان سوری در ورزشگاه زنان ایرانی پشت «آزادی»

رییس فراکسیون زنان مجلس از صدور مجوز حضور برخی نمایندگان زن در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی ایران و سوریه خبر داد و در عین حال گفت که همچنان معتقد است تا وقتی امکان حضور آزادانه همه زنان در ورزشگاه‌ها میسر نشده، مخالف اینگونه حضور گزینشی زنان است.

 

پروانه سلحشوری به ایسنا گفت: «از طرف وزارت ورزش به بنده و برخی دیگر از خانم‌های نماینده مجلس، اطلاع دادند که مجوزی جهت حضورمان در استادیوم آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال ایران و سوریه صادر شده است. اما من همان‌گونه که در زمان بازی‌های والیبال هم حضور گزینشی در ورزشگاه را نپذیرفتم، اعلام کردم که مخالف این نحوه برخورد با حضور زنان در ورزشگاه هستم و امروز هم به استادیوم آزادی نخواهم رفت.

 

زمانی که دختران این کشور برای دیدن یک بازی مجبورند با پوشش پسرانه و هزار مشکل خود را به ورزشگاه‌ها برسانند، من به عنوان نماینده این مردم دوست ندارم با یک مجوز خاص در ورزشگاه حاضر شوم و شخصا این نوع برخورد وزارت ورزش با موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را نمی‌پسندم.» موضعی شفاف از نمایندگان بانوی مجلس که نسبت به شرایط امروز فوتبال ایران اعتراض دارند.

 

البته نظر و روایت طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متفاوت است. او برخلاف خانم سلحشوری گفت: «من به عنوان رییس کمیته زنان، ورزش و جوانان و خانواده کمیسیون فرهنگی از وزارت ورزش درخواست کردم که اعضای این کمیته که متشکل از شش نفر از جمله من، خانم‌ها سلحشوری و ذوالقدر و آقایان وکیلی، سعیدی و ابراهیمی است در زمان مسابقه فوتبال ایران و سوریه در استادیوم آزادی حضور پیدا کنند. اعضای کمیته و حتی رییس کمیسیون فرهنگی نیز در جریان ارایه این درخواست بودند. وزارت ورزش هم در تماسی با اعضای کمیته اعلام کرد که بلیت‌ها آماده است و امکان حضور شش عضو کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی در استادیوم فراهم شده است.»

 

او با تاکید بر اینکه موضوع حضور گزینشی خانم‌ها در ورزشگاه آزادی مطرح نبوده و این حضور به درخواست خود نمایندگان بوده است، گفت: «من معتقدم ما باید از مجاری درستی مطالبات‌مان را به گوش مسوولان برسانیم. از سویی نهادهای مدنی می‌خواهند امکان حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود و از سوی دیگر من به عنوان نماینده مردم باید مطالبات مردم را به مسوولان منتقل کنم. قبلا چنین فضایی فراهم نبود و مردم هم اگر چنین خواستی داشتند همراهی نمایندگان‌شان را نداشتند اما وقتی این مطالبه از دو طرف مطرح شود امکان حصول نتیجه آن فراهم‌تر خواهد بود.» سیاوشی خواسته زنان و خانواده‌ها برای حضور در ورزشگاه را خواسته بحقی دانست و یادآور شد: «من هم در راستای همین مطالبه در ورزشگاه آزادی حضور پیدا می‌کنم.»

 

نکته جالب دیگر این بود که دیروز ظهر اعلام شد هواداران می‌توانند بازی ایران و سوریه را به صورت رایگان در طبقه دوم ورزشگاه آزادی مشاهده کنند. یکی از خانم‌های خبرنگاران در سایت آی‌اسپورت مطلب کوتاه اما جالبی نوشت: «طبقه دوم استادیوم آزادی برای بازی امروز رایگان شد. می‌شد رایگان نمی‌شد و بلیت‌های این قسمت را به خانم‌ها می‌فروختید. می‌توانستید فضا را برای حضورهای خانوادگی بعدی آزمایش کنید.

 

ما بالاخره به مقصد می‌رسیم. اما وقتی می‌رسیم که دیر شده. ما عادت داریم راه‌های هزار بار رفته دیگران را هزاربار دیرتر هزار سال دیرتر تجربه کنیم. کار ما تجربه کردن تجربه دیگران است، متاسفانه.» تناقض عجیبی است؛ از طرفی به بانوان اجازه ورود به استادیوم داده نمی‌شود و از سوی دیگر از آخرین بازی تیم‌ملی و جشن صعود استقبالی نمی‌شود. فوتبال ملی چرا برای هواداران جذابیتی ندارد؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *