پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

زمین خواری با امامزاده قلابی در دماوند + عکس

تصرفات غیر قانونی با دفن میت،گرفتن تولیت امام زاده و ایجاد حسینیه!

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از دفن میت در اراضی ملی این شهرستان برای تصرفات غیر قانونی و سودجویی خبر داد و گفت: با سودجویان برخورد قضایی خواهد شد.

دفن میت در اراضی ملی برای تصرف غیرقانونی  

حسن ابراهیمی بسابی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین خواری در دماوند توضیح داد:

در پی تصرفات غیر قانونی افراد سودجو و فرصت طلب در اراضی «قلعه سنگی» که با ترفندهای گوناگون از جمله گرفتن تولیت امام زاده ها، دفن میت در یک محل و یا ایجاد حسینیه در اراضی ملی به صورت غیر قانونی و زمین خواری بوده است، برخورد با این افراد سودجو در دستور کار قرار گرفت.در ادامه با حضور ضابطین قضایی و مسئولین و متولیان این اراضی که شهرداری و اداره راه و شهرسازی هستند، دستور نظارت دقیق و برگرداندن تغییرات به حالت اولیه داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با تاکید بر برخورد با هرگونه فرصت طلبی در خصوص اراضی ملی گفت:

تمام این اراضی متعلق به عموم مردم و دولت است و برای بهره برداری عمومی بوده و استفاده اختصاصی ممنوع است و به همین دلیل از شهرداری خواسته شد نسبت به تبدیل این اراضی به فضای سبز اقدام و به وظایف خود عمل کند.

افراد سودجو به صورت غیر قانونی خدمات برق و تلفن هم گرفته اند و حتی شبانه اقدام به دفن میت کرده‌اند، تا تصرفات غیر قانونی را تثبیت کنند، اما اقدامات قانونی برای قبری که در این محل وجود دارد، انجام شده است و با عوامل دفن میت نیز برخورد قضایی می کنیم.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند، افراد سودجو به بهانه احداث ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر حسینیه چندین هکتار از اراضی ملی را تصرف کرده‌اند و قصد استفاده از اعتقادات مذهبی و محدودیت های دینی مردم داشته اند.

خبرگزاری مهر

زمین خواری با امامزاده قلابی در دماوند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *