پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲ بعد از ظهر به وقت تهران

زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری ۹۶

ثبت نام حضور در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ادامه خواهد داشت.

%postname%

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه جاری از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن پایان می پذیرد.

حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

 

وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون سراسری سال ۹۶ به همراه اطلاعیه ثبت نام این سازمان از روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش به مشانی www.sanjesh.org قرار داده می شود.

 

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: هر یک از داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۶ ضرورت دارد در این مهلت ضمن مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام و اطلاعیه منتشره در سایت سازمان سنجش، در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

توکلی با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه ۱۵ و جمعه ۱۶ تیرماه ۹۶ در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد، گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تمامی داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۹۶ روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان از یکشنبه ۱۱ تا چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۹۶ با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

 

وی اظهار داشت: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شوند برحسب مورد باید نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون گروه های آزمایشی دوم و یا سوم خود اقدام کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: آزمون سراسری سال ۹۶ برای تمام گروه های آزمایشی پنج گانه در یک مرحله برگزار می شود و در یک جلسه به سوال های عمومی و اختصاصی پاسخ می دهند.

 

توکلی، با اشاره بر اینکه سوال های عمومی و اختصاصی برای تمامی داوطلبان به صورت تستی و چهارگزینه ای خواهد بود، یادآور شد: سوال ها از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون به عنوان منابع طرح سئوال اعلام می شود، طراحی می شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *