جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲ بعد از ظهر به وقت تهران

زلزله ۷٫۵ ریشتری پاکستان را لرزاند

مجله انلاین دوستان :  شبکه های خبری پاکستان به نقل از مراکز لرزه نگاری این کشور، بزرگی زمین لرزه ای را دقایقی پیش مناطق وسیعی از این کشور را به شدت لرزاند، ۷٫۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین اعلام کردند.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-زلزله-پاکستان-افانستان-سیستان-بلوچستان-اخبارحوادث

خبرگزاری ایرنا: زمین لرزه ای به بزرگی هفت و پنج دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش پاکستان، هند و افغانستان را لرزاند.
مرکز زلزله نگاری پاکستان بزرگی این زمین لرزه را هفت و پنج دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین اعلام کرد.
براساس گزارش های اولیه تاکنون این زمین لرزه ; داشته است.
گزارش خبرنگاران ما از کابل ، دهلی نو و دوشنبه نیز حاکی است که این زمین لرزه شدید، علاوه بر پاکستان، پایتخت و مناطق وسیعی از هندوستان، افغانستان و تاجیکستان را نیز لرزانده است.

مرکز این زمین لرزه ، منطقه بدخشان در افغانستان و عمق این زمین لرزه نیز ۱۹۰ کیلومتر از سطح زمین اعلام شده است.
نخستین گزارش ها حاکی از فرو ریختن چند ساختمان در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در پاکستان است.

آمار تلفات زلزله پاکستان

خبرگزاری ایسنا: اسکای نیوز اعلام کرد که زلزله اخیر در پاکستان تاکنون ۵۰ کشته و ۲۵۰ زخمی داشته است.
بنابر گزارش رویترز، این زمین لرزه در افغانستان نیز تاکنون ۱۷ کشته و ۵۵ مجروح برجای گذاشته است.

اینترنشنال بیزینس تایمز اعلام کرد: در پی این زمین لرزه ۷٫۷ ریشتری چندین ساختمان در پیشاور پاکستان ریزش کرده است. همچنین وقوع چند مورد رانش شدید زمین در منطقه زلزله‌زده گزارش شده است.
در حالی که مرکز لرزه نگاری آمریکا بزرگی این زلزله را ۷٫۷ ریشتر اعلام کرده، خبرگزارش شینهوا به نقل از مقامات پاکستانی اعلام کرد که این زلزله در مقیاس ۸٫۱ ریشتر رخ داده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان محلی اعلام کرد که لرزش ناشی از این زمین لرزه در کابل پایتخت افغانستان هم احساس شده و ساختمان‌ها را به لرزه درآورده‌ است. همچنین این زمین لرزه موجب شد ساکنان دهلی در هند نیز خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، لرزش در ساختمان‌های اسلام آباد دو دقیقه طول کشیده و در شهرهای لاهور و فیصل آباد نیز لرزش ساختمان‌ها احساس شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *