پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ بعد از ظهر به وقت تهران

رکورد بی نظیر پرسپولیس در فوتبال ایران

پرسپولیس تهران با هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق به ثبت رکوردی تاریخی در لیگ برتر ایران شده اند، انها هر ۳۴۲ دقیقه یک بار گل دریافت کرده است، رکوردی که در لیگ برتر بی سابقه است.

در لیگ شانزدهم پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در هر ۳۴۲ دقیقه یک بار گل دریافت کرده است؛ عملکردی که تاکنون در لیگ برتر فوتبال ایران بی سابقه بوده است.
 مشرق – پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ شانس مسلم قهرمانی در لیگ شانزدهم لقب گرفته است. تیمی که بهترین خط آتش مسابقات را در اختیار ندارد آنقدر در فاز دفاعی بی نقص عمل کرده که در آستانه ثبت یک رکورد جدید و دست نیافتنی قرار دارد.

در واقع رمز صدرنشینی امروز پرسپولیس هم موفقیت غیر قابل انکارش در اجرای برنامه های دفاعی برانکو ایوانکوویچ است.
بررسی نتایج بدست آمده در ادوار لیگ برتر نشان می دهد که پرسپولیس با ادامه روندی که در پیش گرفته می تواند، هم رکورد خود در لیگ سیزدهم را آسان بشکند و هم با جا گذاشتن استقلال خوزستان عبدا… ویسی در لیگ پانزدهم عنوان بهترین خط دفاعی ادوار رقابتها را به نام خود سند بزند.
۶ مرتبه اتفاق افتاده ،۵۰ درصدش به کام استقلال بوده
تاکنون ۶ مرتبه اتفاق افتاده که قهرمان ادوار لیگ برتر فوتبال ایران بهترین خط دفاعی رقابتها را نیز در اختیار داشته است. جالب اینکه در این میان استقلال با سه قهرمانی همراه با داشتن بهترین خط دفاع سرآمد سایر مدعیان بوده است.
آبی ها ۳ مرتبه قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در ادوار پنجم، هشتم و دوازدهم مسابقات شده اند در حالی که در هر سه فصل یاد شده استقلال امیر قلعه نویی سند بهترین خط دفاع را به نام خود کرده است. بهترین عملکرد آبی ها در خط دفاعی مربوط به لیگ دوازدهم است. آنجا که به طور متوسط در هر ۱۷۰ دقیقه یک بار دروازه شان روی ضربات رقبا باز شده است.
بعد از استقلالی ها این سپاهان است که طی ۴ دوره قهرمانی اش در ادوار لیگ برتر موفق شده ۲ بار عنوان بهترین خط دفاعی و قهرمانی را در لیگ های دهم و یازدهم مال خود کند.
و بالاخره استقلال عبدا… ویسی که فصل پیش با خط دفاعی کم نقصش همه را غافلگیر کرد و قهرمان هم شد.
خط دفاعی که به طور متوسط در هر ۱۹۳ دقیقه یکبار برابر ضربات رقبا تسلیم شد و این بهترین عملکردی بود که تاکنون در ادوار لیگ برتر به ثبت می رسید.
پرسپولیس در آستانه هت تریک
پرسپولیس صدرنشین مطلق این روزهای لیگ برتر ایران پیش از فصل جاری موفق شده ۲ بار عنوان بهترین خط دفاعی رقابتها را به خود اختصاص دهد.
قرمزپوشان پایتخت اولین بار در دومین دوره لیگ برتر با دریافت ۲۱ گل در ۲۶ دیدار رکورد دریافت یک گل در هر ۱۱۱ دقیقه را برای خود دست و پا کردند. هر چند که در نهایت این سپاهان بود که قهرمان شد و پرسپولیس قهرمان اولین دوره رقابتها روی پله سوم ایستاد.
پرسپولیسی که تاکنون ۲ بار قهرمان لیگ برتر ایران شده یک بار دیگر در سیزدهمین دوره رقابتها تحت رهبری علی دایی با دریافت ۱۵ گل طی ۲۷۰۰ دقیقه بهترین خط دفاع رقابتها را به نام خود کرد. در لیگ سیزدهم پرسپولیس با درخشش نیلسون گلر پرتغالی اش به طور متوسط در هر ۱۸۰ دقیقه یک بار گل خورد و این فوق العاده بود.
و اکنون در لیگ شانزدهم پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در هر ۳۴۲ دقیقه یک بار گل دریافت کرده است. عملکردی که تاکنون در لیگ برتر فوتبال ایران بی سابقه بوده است.
ارتش سرخ برانکو در شرایطی که ۱۹ هفته از رقابتها پشت سر گذاشته شده به این آمار مطلوب دست یافته اند. حال باید دید آیا روند موجود تا انتهای رقابتهای لیگ و ۱۱ دیداری که پیش روی مردان برانکو قرار دارد، حفظ خواهد شد؟
پرسپولیسی که می تواند برای سومین بار قهرمان لیگ شود فعلا برای سومین بار سند بهترین خط دفاعی رقابتها را نیز در اختیار دارد.
آن هم در شرایطی که طی ۱۹ هفته تنها ۵ گل از فولاد خوزستان(هفته دوم)، سپاهان(هفته هفتم)، استقلال خوزستان(هفته نهم)، پدیده(هفته سیزدهم) و ذوب آهن (هفته چهاردهم) دریافت کرده است.

جدول بررسی بهترین خطوط دفاعی ادوار لیگ برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

مجموع دقایق

بازی

گل خورده

میانگین هرگل خورده /دقیقه

تیم/رتبه نهایی

قهرمان/گل خورده

اول

فجر سپاسی

۲۶

۲۳۴۰

۲۰

۱۱۷

دهم

پرسپولیس/۲۳

دوم

فجر

پرسپولیس

۲۶

۲۳۴۰

۲۱

۱۱۱

پرسپولیس/سوم

فجر/چهارم

سپاهان/۲۷

سوم

فولاد

۲۶

۲۳۴۰

۲۲

۱۰۶

سوم

پاس/۲۹

چهارم

ذوب آهن

۳۰

۲۷۰۰

۱۹

۱۴۲

نایب قهرمان

فولاد/۲۰

پنجم

استقلال

۳۰

۲۷۰۰

۱۷

۱۵۹

قهرمان

ششم

سپاهان

استقلال اهواز

۳۰

۲۷۰۰

۲۸

۹۶

اهواز/نایب قهرمان

سپاهان/پنجم

سایپا/۳۱

هفتم

پاس همدان

۳۴

۳۰۶۰

۲۸

۱۰۹

پنجم

پرسپولیس/۳۴

هشتم

استقلال

سپاهان

۳۴

۳۰۶۰

۳۴

۹۰

استقلال/قهرمان

سپاهان/چهارم

نهم

ذوب آهن

۳۴

۳۰۶۰

۲۹

۱۰۶

نایب قهرمان

سپاهان/۳۰

دهم

سپاهان

تراکتورسازی

۳۴

۳۰۶۰

۲۹

۱۰۶

سپاهان/قهرمان

تراکتورسازی/پنجم

یازدهم

سپاهان

۳۴

۳۰۶۰

۲۷

۱۱۳

قهرمان

دوازدهم

استقلال

۳۴

۳۰۶۰

۱۸

۱۷۰

قهرمان

سیزدهم

پرسپولیس

۳۰

۲۷۰۰

۱۵

۱۸۰

نایب قهرمان

فولاد/۲۴

چهاردهم

فولاد

۳۰

۲۷۰۰

۲۴

۱۱۲

پنجم

سپاهان/۲۷

پانزدهم

استقلال خوزستان

۳۰

۲۷۰۰

۱۴

۱۹۳

قهرمان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *