جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

رویترز: سپاه قدرتمند ایران به ال سعود هشدار داد

رویترز خبرگزاری انگلیسی با اشاره به هشدار امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عربستان، آن‌را نشانی از افزایش تنش بین دو قدرت منطقه‌ برشمرد.

خبرگزاری «رویترز» به هشدار امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عربستان اشاره نمود.

این خبرگزاری انگلیسی نوشت: سپاه پاسداران قدرتمند ایران به کشتی های نیروی دریایی عربستان حاضر در یک رزمایش دریایی امروز چهارشنبه هشدار داد که نزدیک آب‌های این کشور ( در خلیج فارس) نشوند ، اقدامی‌که نشان از افزایش تنش بین دو قدرت منطقه‌ای دارد.

بر این اساس، عربستان سعودی رزمایش نظامی دریایی را که در آن صحنه‌های واقعی نبرد برنامه ریزی شده است، از سه شنبه  در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز کرد.

تهران و ریاض در غرب ‌آسیا سرگرم نبردهای نیابتی در سوریه و یمن هستند اما از برخورد مستقیم نظامی اجتناب کرده‌اند.

این خبرگزاری با اشاره به بخشی از بیانیه هشداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استناد به گزارش وزارت اطلاع انرژی آمریکا نوشت: در سال ۲۰۱۳، روزانه حدود ۱۷ میلیون بشکه نفت خام  از تنگه هرمز عبور کرد.

آمریکا در ماه اوت و سپتامبر سال جاری  از آزار و اذیت نیروی دریای سپاه در خلیج فارس علیه ناوگان دریایی خود خبر داده بود.

اندیشکده امریکایی «میدل ایست» نیز در همین زمینه در مطلبی نوشت: در حالی‌که ایران و عربستان سرگرم نبردهای نیابتی در سوریه و یمن هستند، خطر واقعی وقوع رویداد پیش بینی نشده در دریا یا هر مکان دیگری وجود دارد که می‌تواند منجر به مواجهه مستقیم شود.

اینک روابط عربستان و ایران بعد از نبرد داخلی سوریه و یمن و نیز جنگ و جدل درباره مدیریت برگزاری مراسم حج بر زوال و سقوط قرار دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *