پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

روش سنتی پاکسازی کلیه ها با گیاهان دارویی

خوب است برای تنقیه و تقویت کلیه ها هر شش ماه یکبار رژیم( ۱۵ روزه) پاکسازی را اجرا کنیم که در آن از منضج های ویژه کلیه استفاده شده است.

https://intitr.net/wp-content/uploads/2018/03/kidney-stock.jpg

صبح ناشتا یکی از موارد زیر:

۱. دو لیوان عرق خارشتر را داغ کرده تا به حد جوش برسد. بلافاصله آن را روی( سه قاشق غذاخوری) خاکشیر تمیز ریخته و به جای صبحانه میل کنند و تا ۲ ساعت بعد چیزی نخورند.

۲. یک لیوان عرق خارشتر + یک لیوان عرق خارخسک را با هم مخلوط کرده و داغ کرده تا به حد جوش برسد. مانند قبلی مصرف کنند.

۳. ترکیبی از عرقیات پاک کننده کلیّه ها را استفاده کنند.( کاکل ذرّت، شوید، گشنیز، پوست بید، کافشه، خارخسک و….) و دو لیوان آن را روی خاکشیر بریزند.

– ساعت ۱۰ صبح به عنوان منضج میان وعده ای، یک قاشق غذاخوری بارهنگ را در یک لیوان آب جوش ریخته و با کمی شکر شیرین کرده و میل کنند.(افراد دیابتی، شکر نریزند.)

– نیم سعت قبل از ناهار و شام:( یک لیوان عرق خارشتر یا خارخسک بنوشند.

– ۱.۵ ساعت بعد از غذا، این ترکیب را آماده و میل کنند:( ترنجبین و گلسرخ و برگ سنا (ازهرکدام ۲ جزو)، افسنتین و تخم کتان و گل ختمی و کاکل ذرّت و دم گیلاس و تخم شوید و تخم کافشه و خارخسک (از هرکدام ۱ جزو): همه را مخلوط و آسیاب کنند، هر بار یک قاشق غذاخوری از آن را با ۲ لیوان آب بجوشانند تا یک لیوان بماند. صاف و شیرین کرده و میل کنند.

در این مدّت باید از خوردن غذاهای غلیظ و دیرهضم اجتناب کنند و به غذاهای آبکی و لطیف مثل سوپ ها بسنده کنند. از کته سبزیجات نیز می توان بهره برد.

 

منابع: ۱. ابوعلی سینا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *