پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

روستایی کاملاٌ زنانه/ بدون حضور حتی یک مرد!

مجله انلاین دوستان :  در دهکده اوموجا، کنیا هیچ مردی وجود ندارد.

اوموجادهکده‌ای است زن‌سالار که مردان اجازه ورود به آن را ندارند. هدف از بنای چنین مکانی که ۲۵ سال پیش توسط ربه‌کا لولوسولی پایه‌گذاری شد، ایجاد سرپناهی امن برای زنان و دخترانی بود که می‌خواستند از سوءاستفاده جامعه مردسالار سامبورو، شمال کنیا، بگریزند.

ربه‌کا که اکنون به‌عنوان رئیس این قبیله نوپا شناخته‌شده است خود در کودکی شاهد خشونت‌های مردان قبیله بود و به‌تدریج به این نتیجه رسید که برخی از رفتارهایی که به نام سنت در میان مردان این قبیله رایج است صرفاً سوءاستفاده محض از جامعه زنان است؛ بنابراین شروع به سخنرانی‌هایی در دفاع از بیوه‌ها، یتیمان، قربانیان تجاوز جنسی، قربانیان ختنه زنان و ازدواج تحمیلی نمود. طبعاً سخنان وی با واکنش‌ها و مقاومت‌های بسیاری مواجه شد و زمانی که وی با قربانیان تجاوز جنسی (توسط سربازان دوره آموزشی در همان منطقه) صحبت کرد اوضاع تا حدودی از کنترل خارج شد. در آن زمان مردان قبیله به سراغ وی آمدند و وی را زیر ضربات شدید مشت و لگد گرفتند و همسرش هم مخالفتی نشان نداد؛ بنابراین سال ۱۹۹۰ از قبیله خارج شد و این مکان را تأسیس کرد.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهربر-روستای-زنانه- dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهربر-روستای-زنانه-۱ dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهربر-روستای-زنانه-۲

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *