پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹ بعد از ظهر به وقت تهران

روحانی:متاسفم ۴ میلیون نفر رای ندادند

حجت الاسلام حسن روحانی، رای ندادن ۴ میلیون نفر را تقصیر شورای نگهبان انداخت و گفت: رای بالا که نگرانی ندارد!

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روحانی

به گزارش  مهر؛ حسن روحانی عصر امروز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی اش با بیان اینکه هیچ زمانی یاد ندارم که این همه شور توأم با متانت و آرامش باشد، گفت: انشاالله مرگ ها در همه شعارها جمع شود و ما می خواهیم برای همه زنده باشد باشد.

 

وی گفت: در سال ۸۸ بداخلاقی و تهمت توانست کار را پیش ببرد اما سال ۹۶ مردم در برابرش ایستادند.

 

روحانی انتخابات ۲۹ اردیبهشت را افتخاری برای همه ملت ایران نام برد و گفت: ۸۰ میلیون مردم ایران باید به اردیبهشت ۹۶ افتخار کنند.

 

رئیس جمهور افزود: دوران انتخابات با همه فراز و نشیب هایش تمام شده و من کاملا به آینده ایران مطمئن هستم.

 

وی با اشاره به رای ۴۱ میلیون نفر در انتخابات امسال گفت: ای کاش می شد آن ۴ میلیون نفر هم رای دهند. هیئت اجرایی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح به شورای نگهبان پیشنهاد داد که تنها ثبت شماره کارت ملی برای ثبت نام کافی است اما تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب طول کشید تا شورای نگهبان آن را تصویب کند. همچنین هیئت اجرایی پیشنهاد داد صندوق های سیار ببریم که شورای نگهبان نپذیرفت.

 

وی افزود: ۴ میلیون نفر پای صندوق های رای مانند، کسی به من پیام داد و گفت ۵ ساعت و۳۰ دقیقه در صف هستم. متاسفم که ۴ میلیون رای به صندوق ریخته نشد. حالا ۲۲ میلیون یا ۲۴ یا ۲۸ میلیون فرقی نمی کرد. رای بالا که نگرانی ندارد.

 

روحانی تاکید کرد: اگر روحانی هست پاسدار این رای ها خواهد بود البته به کمک و حمایت شما مردم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ما برای همه مسائل کشور اجماع ملی می خواهیم گفت: مبنای ما شایسته سالاری است و نه قومیت و جنسیت.

 

وی افزود: با تجربه ۴۰ ساله ام می گویم؛ راهی جز وحدت و اتحاد نداریم. یک عده را به نا حق از قطار انقلاب پیاده کردند؛ همه باید به این قطار برگردند.

 

روحانی گفت: منتخب ملت ۴۰ میلیون رای هم بیاورد باز هم کم است.

 

وی افزود: چقدر در روستاها سم پاشی کردند؛ گفتند در تمام مدارس دین فراموش خواهد شد. من از همه گذشتم، اما از توطئه ۲۰۳۰ نمی گذرم و  من توطئه ۲۰۳۰ را تا پایان این دولت پیگیری می کنم.

 

رئیس جمهور ادامه داد: فرصت های بسیار بزرگی در کشور داریم که باید از آن استفاده کنیم. ما منتظر فرج و گشایش هستیم اما اول خودمان باید گشایش را باز کنیم تا فرج نهایی.

 

وی تصریح کرد: بیاییم در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنیم و همه زیر پرچم بیاییم که آن پرچم رهبری و قانون اساسی است.

 

روحانی با تاکید بر اینکه همه ملت ایران رهبری را دوست دارند، گفت: یک جناح فکر نکند که رهبری را صد درصد دوست دارد و ما ۹۶ درصد. بیاییم با وحدت و اتحاد در کنار هم باشیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *