سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷ قبل از ظهر به وقت تهران

روایت روزنامه قرقیزی از انقلاب ایران

در بیشکک روزنامه پرمخاطب قرقیزستانی موسوم به «جانی اردا» به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران خوانندگان خود را با دیدگاه‌های اندیشمندان بزرگ جهانی با ویژگی‌های انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن آشنا کرد.

در این مطلب نظرات پروفسور‌های علوم سیاسی اسپانیایی، فلسطینی، کارشناسان شوروی سابق و سیاستمداران مشهور نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آورده است.

در مقاله آمده است: انقلاب اسلامی به یکی از تحولات تاریخی و تأثیر جدی بر جامعه بین‌المللی تبدیل شده هر چه بیشتر مورد توجه تحلیلگران غربی و شرقی قرار گرفته است.

حتی مخالفان آن تحولات با توجه به وضعیت فعلی ایران معاصر از تأثیرات مثبت انقلاب اسلامی خبر می‌دهند.

روایت روزنامه قرقیزی از انقلاب ایران

مردم بدون سلاح علیه رژیم شاه و نیرو‌های نظامی مجهز به تمام سلاح مورد نیاز همراه با حمایت همه جانبه آمریکا قیام کرد و شهروندان ایران با انگیزه جدی و تکیه به فرهنگ دیرینه و دین خود توانستند از منافع ملی کشورشان دفاع کنند.

«میخایل گورباچف» رئیس جمهور شوروی سابق با اشاره به انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب انسانی بافکر است و دارای برنامه‌های بلندمدتی است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) یکی از شخصیت‌های بزرگ در تاریخ دنیا می‌ماند.

همچنین در قرقیزستان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب مراسم‌های مختلف با حضور مقامات دولتی قرقیز، نمایندگان سفارت ایرانی، فعالان اجتماعی، فرهنگی، هنری و دانشجویان محلی از جمله مراسم گرامیداشت انقلاب در فضای سفارت، هفته فیلم ایرانی، میزگرد مربوط به همکاری در حوزه مبارزه با افراط‌گرایی و … برگزار شد./فارس

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *