سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

رمز ارز گالا چیست و چه آینده‌ای دارد؟

در هفته‌های اخیر نگاه‌ها به سمت توکن‌های متاورس جذب شده است. هیچکدام از آنها به انداره توکن گالا شگفت انگیز نبودند، این توکن از اول ژانویه تا به الان % ۳۴.۲۰۰ رشد داشته است. با وجود رکود در بازار کریپتوکارنسی، رشد توکن گالا در دو ماه اخیر ادامه دارد. از ابتدای نوامبر %۴۰۰ رشد داشته و توانسته خود را بین ۵۰ ارز برتر در مارکت کپ قرار دهد. 

توکن GALA بر بستر شبکه اتریوم و با استاندارد ERC-20 خلق شده است جالب است بدانید که پس نقل مکان به بایننس اسمارت چین، ‌به یک توکن BEP-20 هم تبدیل شده است. عرضه کل توکن گالا ۳۵ میلیارد است که حدود ۷ میلیارد توکن در گردش دارد. از آنجایی که گالا روی شبکه اتریوم و مبتنی بر ERC-20، همچنین بر BEP-20 قرار گرفته است، می‌تواند در تمام ولت‌های گرم که این شبکه را پشتیبانی می‌کند از جمله تراست والت و کیف پول‌های سخت افزاری همانند لجر نانو مورد استفاده قرار گیرد.

اتریوم(Ethereum) یک اکوسیستم بلاک چینی عظیم برای ساخت قراردادهای هوشمند است که به لطف آن‌ها نیاز به واسطه‌ها و اشخاص ثالث از بین می‌رود. از جمله کاربردهای قراردادهای هوشمند، ساخت اپلیکیشن های غیر متمرکز و NFT است. ارز دیجیتال بومی اتریوم، اتر (ETH)، از نظر مارکت کپ (کل سرمایه بازار) بعد از بیت کوین و با اختلاف از رقبا در رتبه دوم قرار دارد. اهمیت، کارایی و کاربرد آن سبب علاقه بسیاری به خرید اتریوم شده است.

جالب است بدانید در دنیای متاورس ساختن باز‌ی‌های زیادی برای ما امکان‌پذیر است، در حال حاضر بازی‌های ان اف تی (NFT ) بر بستر اتریوم و بایننس چین در دسترس هستند. گالا گیمز از ابتدای راه اندازی خود توانسته تعداد کاربران فعال خود را افزایش دهد و تاکنون در این پلتفرم بیش از ۲۵ هزار NFT فروخته است.

یک توکن غیر مثلی یا NFT نوعی توکن رمزنگاری شده روی یک بلاک چین است و یک دارایی منحصربه‌فرد را نمایش می‌دهد. دارایی مورد نظر ممکن است خود دیجیتالی باشید یا ورژنی توکن شده از یک دارایی ملموس در دنیای واقعی به شمار برود. از آن جایی امکان معاوضه توکن های غیر قابل تعویض با یکدیگر وجود ندارد، می‌توان از آن‌ها در دنیای صفر و یک به عنوان اثبات اصالت و مالکیت بهره برد. برای درک بهتر منظور از غیر قابل تعویض بودن یک توکن، بهتر است ابتدا معنی قابلیت معاوضه یک توکن را متوجه شوید.

 

علت بالا رفتن قیمت توکن گالا چیست؟

گالا یک پلتفرم ساخت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است و از مدلی که توسط AXS رایج شد، بازی کن – جایزه بگیر (paly to earn) استفاده می‌‌کند. این توکن اعلام کرد که ماموریتی مبنی بر خلق بازی مبتنی بر بلاک چین دارد. پلتفرمی که کاربر در آن بازی می‌کند. در حال حاضر یک بازی که Town Star نام دارد در این پلتفرم قابل اجرا است. در این بخش دلایل شگفت انگیز بالا رفتن قیمت گالا را بررسی می‌کنیم:

  1. رایج شدن بازی‌های مبتنی بر بلاک چین: دلایل مختلفی برای رشد بازی‌های بلاک چین وجود دارد. یکی از آنها مدل play to earn است که به زمان و تلاشی که بازیکن در بازی می‌گذارد، پاداش می‌دهد. بازیکنان ممکن است زمان زیادی برای ارتقا و کسب امتیاز در بازی بگذاردند که اگر بازی بسته یا از دسترس خارج شود، تلاش‌های آنها بی ارزش می‌شود. در حال حاضر کسب امتیاز در بازی، ارزش مادی دارند. توکن‌های به دست آمده را می‌توان در بازار کریپتوکارنسی معامله و آنها را تبدیل به پول رایج یعنی دلار کرد. نکته دومی که می‌توان به آن اشاره کرد، مورد توجه قرار گرفتن متاورس در این روزها است. دلیل سوم ، مهاجرت سازندگان بازی‌ها به پلتفرم‌های دیگر به علت کارمزد گس اتریوم است. این نقل و انتقال، ساخت بازی را مقرون به صرفه‌تر کرده است.
  2. راه‌اندازی نودهای بازی Town Star: این بازی play to earn است که در آن کاربران برای توسعه کشاوزی یک شهر رقابت می‌کنند. Town Star با بیش از ۶۰۰ میلیون بازیکن در مقام بهترین بازی گالا قرار دارد. در ماه نوامبر، GALA اعلام کرد که بازیکنان می‌توانند مجوز خرید راه‌اندازی نودهای Town Star را داشته باشند. گالا در نظر دارد یک توکن Town جدید برای Town Star معرفی کند.
  3. در صرافی کوین بیس لیست شده است: معروفترین صرافی ارزهای دیجیتال در اواسط ماه نوامبر گالا را به لیست رمز ارزهای خود اضافه کرد. Coinbase یکی از بزرگترین صرافی‌بازار رمز ارزها است و توکن گالا پس از لیست شدن در این صرافی رشد چشگیری داشته است.

آیا گالا مناسب برای خرید است؟

مدل بازی گالا paly to earn است. او می‌خواهد یک پلتفرم سرگرم کننده خلق کند، که کنترل را به بازیکنان بدهد. نه تنها بازیکنان GALA،‌پاداش و امتیاز خود را به دست می‌آورند، بلکه پلتفرم آن نیز جامعه محور است. بازیکنان در مورد اینکه کدام بازی در چه زمینه‌ای توسعه داشته باشد و راه و جهت آن چگونه باشد نظر می‌دهند. بنیانگذاران Gala در دنیای بازی و کریپتو شناخته شده هستند. با تمام این تفاسیر، همیشه در خرید رمز ارزها باید محتاط بود، بخصوص اگر رمز ارزی بالای %۳۴.۲۰۰ رشد را تجربه کرده باشد. در این صورت قبل از خرید گالا باید از خودتان بپرسید که آیا این رشد واقعی بوده است؟ احتمال افزایش قیمت آن در آینده چقدر می‌تواند باشد؟

متاورس حوزه آینده‌داری است. اگر به دنبال یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری مخصوصا بلند مدت هستید، بهتر است اقدام به خرید گالا یا ارز دیجیتال مربوط به دیگر پروژه‌های مشابه آن کنید. بازی‌های بلاک چین ممکن است در سال‌های آینده به رشد خود ادامه دهند، اما نمی‌دانیم که چگونه تکامل پیدا می‌کنند! این یک فضای جدید است و پیش بینی در این مورد که آینده آن چگونه شکل می‌گیرد و کدام بازی موفق می‌شود، مشکل است.

صرافی بیت۲۴ به صورت کامل توکن گالا را بر بستر شبکه اتریوم بررسی و ویژگی‌های بارز آن را بیان کرده است. بازی‌های زیادی در بازار رمزها با یکدیگر رقابت می‌کنند، این که شما تصمیم بگیرید پول خود را در کدام بازی سرمایه گذاری کنید، احتیاج به تحقیقات زیادی دارد، بهتر است پس از ارزیابی اینکه کدام بازی امکان رشد قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارد، خرید خود را نهایی کنید.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *