سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۸:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

رمال به جای گشودن بخت دختر، حساب میلیونی پدرش را خالی کرد!

http://ghalamnews.ir/files/fa/news/1395/8/23/12730_651.jpg

فردی چندی‌ قبل با مراجعه به پلیس فتای استان یزد شکایتی را مطرح کرد و گفت: بدون اطلاع من مبلغ ۳۰ میلیون تومان از حسابم کسر و در واقع سرقت شده است. این پول همه سرمایه من بود که آن را برای تهیه باقی‌مانده جهیزیه دخترم نگه داشته بودم.

شاکی در ادامه توضیح داد: دخترم برای ازدواج با مشکل مواجه شده بود و دنبال راه چاره‌ای بودیم تا اینکه مدتی قبل همسرم از طریق اینستاگرام با مدیر صفحه‌ای با عنوان بخت‌گشایی از طریق دعانویسی ارتباط برقرار کرد و مشکلات ازدواج دخترم را برای آن فرد به‌طورکامل توضیح داد. رمال بعد از اطلاع از ماجرا گفت خیریه‌ای دارد که باید ۵۰۰ تومان به آن کمک کند؛ به‌این‌ترتیب همسرم را به درگاه بانکی هدایت کرد و پول پرداخت شد. سپس رمال متن دعایی را با شرایطی خاص در اختیار همسرم قرار داد. صبح روز بعد، وقتی می‌خواستم پولی را برای پسر دانشجویم واریز کنم، به عابربانک رفتم و دیدم موجودی حسابم صفر است. پس از پیگیری از بانک به من اعلام کردند که در چندین تراکنش در ساعات نیمه‌شب حسابم خالی شده است. اظهارات این مرد نشان می‌داد درگاه بانکی که همسرش برای کمک به خیریه به آن مراجعه کرده جعلی بوده و متهم توانسته است از این طریق اطلاعات حساب بانکی او را به دست آورد و مرتکب سرقت شود. در نهایت مرد رمال با انجام تحقیقات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، درباره این پرونده گفت: متهم با ترفند فیشینگ به همه اطلاعات بانکی شاکی دسترسی پیدا کرده و دست به سرقت زده بود، بنابراین کاربران هنگام نقل‌ و انتقالات آنلاین حتما مراقب درگاه‌های جعلی و فیشینگ بانکی باشند تا در دام این شگرد مجرمانه گرفتار نشوند.

او ادامه داد: درگاه امن بانکی باید با https:// آغاز شود و یک علامت قفل بسته در کنار آن وجود داشته باشد. همچنین در واردکردن اطلاعات بانکی حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کنید.
رئیس پلیس فتای یزد به کاربران تأکید کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات مشکوک که با ترفندهای اغواکننده کاربران را جذب می‌کنند، اعتماد نکنید و مراقب افراد شیاد و کلاهبردار در فضای مجازی باشید.

منبع: خبر آنلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *