پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷ قبل از ظهر به وقت تهران

ردپای دختر معروف ترک در پرونده فساد مالی بزرگ + تصویر

مجله انلاین دوستان : شنود تلفن دختر اردوغان با یکی از متهمان فساد مالی اخیر ترکیه بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه داشته است.

ردپای دختر معروف ترک در پرونده فساد مالی بزرگ + تصویر
ردپای دختر معروف ترک در پرونده فساد مالی بزرگ
این اقدام پلیس، فساد مالی نزدیکان اردوغان را با اسناد و مدارک معتبر افشاء کرده است و نشان می دهد در کشور ترکیه مقامات ارشد صرف برعهده داشتن مسئولیت ،مجاز به هر تخلف و فسادی نیستند و باید در برابر مراجع قضایی پاسخگو باشند.
شنود تلفن دختر اردوغان با یکی از متهمان فساد مالی اخیر ترکیه بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه داشته است.
براساس محتویات این شنود تلفنی” سمیه” دختر نخست وزیر ترکیه، به نام بررسی فساد ،درگیر مصاحبه های تلفنی با یکی از بازرگانان معروف ترکیه به نام مصطفی لطیف شده است که از وی به عنوان یکی از متهمان فساد مالی ترکیه یاد می کنند.
براساس این گزارش، شنود تلفنی دختر اردوغان توسط پلیس ترکیه منتشر شده است و این اقدام پلیس، فساد مالی نزدیکان اردوغان را با اسناد و مدارک معتبر افشاء کرده است و نشان می دهد در کشور ترکیه مقامات ارشد صرف برعهده داشتن مسئولیت، مجاز به هر تخلف و فسادی نیستند و باید در برابر مراجع قضایی پاسخگو باشند.
گفتنی است که”سمیه اردوغان” دختر کوچک خانواده اردوغان، در ظاهر مسئولیت مترجمی زبان انگلیسی را برای پدرش اردوغان که به هیچ زبانی به غیر از ترکی تسلط ندارد، برعهده دارد.
رسانه های ترکیه وی را تاثیرگذارترین فرد بر نخست وزیر بعد از امینه اردوغان می­ دانند و گمان می ­­رود در انتخابات آینده پارلمان به شکل فعال حضور یابد، حتی به نقل از برخی سایت­ های خبری، وی سودای جانشینی پدر را در سر می­ پروراند.
پیش از این هم دادستانی کل ترکیه طی احضاریه‌ای از بلال اردوغان پسر نخست وزیر خواسته بود که برای بازپرسی درباره احتمال دست داشتن در فساد مالی اخیر خود را به دادستانی معرفی کند.
در این احضاریه آمده بود بلال اردوغان به عنوان فردی مظنون در دست داشتن در فساد مالی باید تا یک هفته دیگر خود را برای بازپرسی معرفی کند، و در غیر این صورت بر اساس ماده ۱۴۶ بند ۵۲۷۱ قانون کیفری قرار بازداشت وی صادر خواهد شد.
رجب طیب اردوغان هم در اظهاراتی گفت که اگر یکی از فرزندانش در ماجرای فساد مالی اخیرا افشا شده در ترکیه دست داشته باشد، حتی یک ثانیه هم تحمل نمی کند و او را از فرزندی کنار می گذارد.
نخست وزیر ترکیه افشای پرونده فساد مالی را یک توطئه کثیف علیه دولت خود و آینده ترکیه دانسته بود. از زمان افشای این پرونده بیش از ۷۰۰ مقام پلیس ترکیه به دلیل همکاری با قوه قضاییه در این پرونده از سمت های خود برکنار و یا جابجا شده اند.
دولت اردوغان از یک ماه پیش و از زمان افشای پرونده فساد مالی ۸۷ میلیارد یوریی در ترکیه، که برخی از فرزندان وزرا و مقامات اجرایی منسوب به او در میان دستگیر شدگان این پرونده فساد مالی بودند، از سوی احزاب مخالف تحت فشار قرار گرفته و مخالفان خواهان استعفای دولت او به دلیل این رسوایی مالی اند./جام

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *