پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

رایزنی‌ های روسیه برای حفظ برجام

بامداد روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است، اعلام کرد که آمریکا بار دیگر برخلاف خواست اکثریت کشورها و صرفا در جهت منافع کوته بینانه و سودجویانه خود اقدام می کند و معیارهای بین المللی را نادیده می گیرد.

http://shoaresal.ir/files/fa/news/1396/10/30/219347_590.jpg

روسیه در ادامه این بیانیه می‌گوید: این کشور بطور همه جانبه از برجام حمایت می کند و با ابراز تاسف شدید، اعلام می کند که اقدامات واشنگتن به اعتماد بین المللی به آژانس بین المللی انرژی اتمی که در جریان اجرای برجام دائما مهارت عالی خود را به اثبات رساند، ضربه می زند.

برجام توافق چندجانبه مهمی است که در سال ۲۰۱۵ با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تایید شده است، این توافق فقط به آمریکا تعلق ندارد بلکه متعلق به کل جامعه جهانی است که بارها بر تمایل خود برای حفظ آن و اجرای مستمر و پایدار این توافق برای تحکیم امنیت و صلح بین المللی، منطقه ای و نظام منع اشاعه سلاح هسته ای تاکید کرده است.

هیچ دلیلی برای اختلال در برجام وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد؛ این توافق کارایی خود را بطور کامل اثبات کرد؛ برجام بطور موثر از عهده حل تمام وظایف محوله برمی آید.

براساس این بیانیه، تصمیم ترامپ بار دیگر ناتوانی واشنگتن از اجرای توافق هایی را که در آن شرکت می کند، اثبات کرد. این اقدام همچنین نشان داد که ایرادهای آمریکا به فعالیت های هسته ای کاملا قانونی ایران صرفا بهانه ای برای تسویه حساب سیاسی با این کشور است./ایرنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *