جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

راهنمای کامل دیدنی‌ های بندرعباس

با شنیدن اسم شهر بندرعباس، ناخودآگاه به یاد هوای شرجی و نسیم گرم کنار ساحل خلیج فارس می‌افتیم. این شهر بندری، تاریخ طولانی‌ای دارد و یکی از شهرهای مهم تجاری ایران شمره می‌شود. به همین دلیل دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که شاید بسیاری از ما آنها را نمی‌شناسیم. در ادامه هم به مهمترین اماکن دیدنی بندر عباس اشاره می‌کنیم و بعد از آن نکات مفیدی را درباره پروازهای تهران بندرعباس یادآور خواهیم شد.

راهنمای کامل دیدنی‌ های بندرعباس

معبد هندوها؛ یادگار حضور هندوها

هندی‌ها در تاریخ ایران نقش و اهمیت زیادی دارند و این بنا شاید نشان‌دهنده همان حضور باشد. معبد هندوها یا پرستشگاه بت‌گوران در زمان محمد حسن‌خان سعدالملک، حاکم بندر عباس در سال ۱۳۱۰، با جمع کردن هدایای هندوها ساخته شد. در ساخت و طراحی معبد از نقاشی‌های مذهبی، تزئینات هندویی، طاقچه و قاب‌های کور داخل اتاق معبد استفاده شده و تاثیر معماری ایرانی و اسلامی هم در بخش‌هایی قابل مشاهده است. برای بازدید از این معبد باید به خیابان امام خمینی در مرکز شهر بروید.

عمارت کلاه فرنگی؛ قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهر

این عمارت تاریخی عمری ۳۰۰ ساله دارد و در ابتدا به‌عنوان تجارت‌خانه هلندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها به جایی برای انجام کارهای گمرکی بندر عباس تبدیل شد. عمارت کلاه فرنگی در بلوار طالقانی و رو به دریا قرار گرفته.

مجموعه آب انبارهای برکه باران؛ قنات‌های صفویه

۶ آب انبار در دوران صفوی برای نگهداری آب شیرین در بندرعباس ساخته و از آنها استفاده می‌شده. این آب انبارها سقف‌های قوس مانندی دارند و از سنگ و ملات در ساختشان کمک گرفته‌اند. برای بازدید از مجموعه می‌توانید به خیابان ۲۲ بهمن بروید و آن را نزدیک به موزه بزرگ بندر عباس پیدا کنید.

حمام گله‌داری؛ بازمانده حمام‌های سنتی

در دوران قاجار این حمام ساخته شد و مورد استفاده عموم مردم بود. پس از سال‌ها که این مکان به جایی متروکه تبدیل شد، شیخ احمد گله‌داری به مرمت آن پرداخت و اکنون به‌عنوان موزه مردم‌شناسی هرمزگان برای بازدید باز است. این حمام تاریخی در خیابان طالقانی قرار دارد.

پارک ساحلی سورو

این پارک و بوستان در کنار ساحل خلیج فارس و غرب شهر بندر عباس قرار گرفته و بهترین گزینه برای گذراندن ساعتی در کنار دریاست. در پارک سورو می‌توانید قدم بزنید، دوچرخه سواری کنید، و یا به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

سفر به بندرعباس

راه‌های بسیاری برای رفتن به شهر بندر عباس و دیدن این شهر زیبا وجود دارد؛ مسیرهای هوایی، زمینی، و ریلی از اکثر شهرهای ایران به بندرعباس شما را به مقصدتان می‌رسانند. اگر فاصله شهر شما تا جنوب زیاد باشد، یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مسافرت، سفر هوایی است. برای خرید بلیط تهران بندر عباس با خیالی آسوده و خاطری جمع، می‌توانید از سایت اسنپ‌تریپ بلیط هواپیما را تهیه کنید. ایرلاین‌های معتبر، قیمت مناسب، و فرایند آسان و سریع خرید بلیط هواپیما بندر عباس تهران ، از مزایای سایت اسنپ‌تریپ هستند. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود تا تجربه‌ای خوب از خرید آنلاین بلیط هواپیما را داشته باشید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *