پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

راز ناپدید شدن مرد معمار پلیس را به ترکیه رساند

کارآگاهان پلیس با ردیابی پرونده ناپدید شدن مرد معمار به مرد جوانی رسیدند که در ترکیه مخفی شده است.

https://media.mehrnews.com/d/2019/03/19/3/3079548.jpg

به گزارش خبرنگار «ایران»، چندی قبل مرد جوانی نزد پلیس رفت و از ناپدید شدن پدرش خبر داد و گفت: پدرم معمار است او امروز سوار بر خودروی ال ۹۰ خود به محل کار رفت. اما بعد از آن دیگر از او خبری ندارم، هر چه با تلفن همراهش تماس می‌گیرم پاسخ نمی‌دهد و به محل کارش هم نرفته است.
تماس با خط افغانستان
با شکایت مرد جوان، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای یافتن سیروس آغاز شد. در حالی که کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را در شاخه‌های متعددی متمرکز کرده بودند تا سرنخی از مرد ناپدید شده به‌دست آورند، پسر سیروس بار دیگر با پلیس تماس گرفت و گفت: مرد ناشناسی با من تماس گرفت و خواست در مقابل آزادی پدرم ۲۰۰ میلیون تومان به او بدهم. او تهدید کرد که اگر از این ماجرا به پلیس حرفی بزنم پدرم را زنده نخواهم دید. بدنبال این تماس، فرضیه گروگانگیری قوت گرفت و در ادامه بررسی‌ها تماس‌های مرد ناشناس درحالی با خانواده سیروس ادامه داشت که تمامی تماس‌ها از خطوط افغانستان برقرار می‌شد.
کشف لکه خون در خودرو
کارآگاهان با دادن آموزش‌های لازم به پسر جوان از وی خواستند با مرد ناشناس قرار ملاقات بگذارد تا با دادن ۲۰۰ میلیون تومان پدرش را آزاد کند. اما زمانی که پسر جوان در محل قرار حاضر شد، از گروگانگیران خبری نشد و بعد از آن نیز تماس‌های تلفنی آنها قطع شد. این درحالی بود که در هفتمین روز ناپدید شدن سیروس، خودروی
ال ۹۰ مرد میانسال در حوالی تهران درحالی کشف شد که آثار خون داخل خودرو به چشم می‌خورد. بدین ترتیب فرضیه قتل مرد میانسال از سوی تیم تحقیق مطرح شد.
سرنخ در ترکیه
در ادامه نیز کارآگاهان دریافتند که صاحب خط‌هایی که با خانواده مرد معمار تماس می‌گرفتند جوانی به‌نام شایان است. بلافاصله مشخصات شایان به‌دست آمد و در بررسی‌ها کارآگاهان دریافتند او به همراه همسرش به ترکیه رفته است.
مشخصات شایان و همسرش به مأموران فرودگاه امام خمینی(ره) داده شد تا به محض ورود به ایران دستگیر شوند. هفته گذشته همسر شایان به ایران بازگشت و توسط مأموران فرودگاه بازداشت شد. اما زن جوان در تحقیقات ابراز بی‌اطلاعی کرد و مدعی شد که همسرش در این ماجرا نقشی نداشته و برای او پاپوش درست کرده‌اند. بدین ترتیب از زن جوان خواسته شد با شایان تماس بگیرد و از او بخواهد برای رازگشایی این پرونده به ایران برگردد. اما شایان توجهی نکرد و همین مسأله شک بازپرس جنایی را بیشتر برانگیخت که او درسرنوشت مبهم سیروس نقش دارد. بدین ترتیب از پلیس بین‌الملل ترکیه خواست تا سیروس را دستگیر کرده و او را برای تحقیقات در خصوص ناپدید شدن مرد میانسال به ایران منتقل کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *