پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹ بعد از ظهر به وقت تهران

راز‌ خاکستر نشینی طعمه های تلگرامی!

جوان سابقه داری که با نقاب خواستگاری در فضاهای مجازی، زنان بیوه و مطلقه را سرکیسه می کرد و اموال آن ها را می ربود، درحالی با تلاش شبانه روزی نیروهای کلانتری نجفی مشهد در پنجه عدالت گرفتار شد که طی ۲۴ ساعت زنان زیادی، این خواستگارنمای پژوسوار را شناسایی کرده اند!

به گزارش خراسان، ماجرای این پرونده زمانی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که زنی جوان با مراجعه به دایره قضایی کلانتری نجفی مشهد از سرقت گوشواره هایش توسط یک خواستگار قلابی خبر داد. این زن که برای حفظ آبرویش، دست به دامان قانون شده بود در تشریح ماجرا به افسر پرونده اش گفت: از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با جوان ۲۸ ساله ای آشنا شدم و قرار شد که به خواستگاری ام بیاید چرا که همسرم مدتی قبل به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفته بود و من به سرپناهی برای ادامه زندگی نیاز داشتم اما آن جوان مرا فریب داد و به بهانه خواستگاری گوشواره هایم را که تنها سرمایه زندگی ام بود، سرقت کرد.
گزارش خراسان حاکی است، در پی اعلام این شکایت و با دستور سرهنگ باقرزاده (رئیس کلانتری نجفی) تحقیقات گسترده ای برای شناسایی جوان خواستگارنما، از سوی گروه زبده ای از ماموران انتظامی آغاز شد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تجزیه و تحلیل های کارشناسی و اطلاعاتی مورد توجه گروه ویژه قرار گرفت. از سوی دیگر نیز با راهنمایی و دستورات محرمانه دادیار شعبه ۲۲۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، ماموران انتظامی به بررسی شماره تلفنی پرداختند که زن جوان در اختیار پلیس قرار داد. بررسی های کارشناسی بیانگر آن بود که شماره تلفن مذکور از جمله سیم کارت های بی هویت است که مورد سوء استفاده مجرمان قرار می گیرد بنابراین تحقیقات با حساسیت خاصی ادامه یافت چرا که تماس های مکرر این جوان با زنان بیوه و مطلقه سرنخ مهم این معمای پیچیده بود. وقتی ماموران کلانتری پا به تاریکخانه شماره تلفن های پر مخاطب جوان خواستگار نما گذاشتند، مشخص شد که او احتمالا زنان زیادی را سرکیسه کرده است بنابراین با هماهنگی قاضی عطارزاده، کنکاش های غیرمحسوس درباره این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.
تماس تلفنی با تعدادی از زنانی که شماره های آنان در تماس های پرمخاطب بود، نشان داد که بسیاری از آنان طعمه جوان خواستگار نما شده اند اما به خاطر حفظ آبرو شکایت نکرده اند. به طوری که آخرین  طعمه این خواستگار دزد، هنوز هم امید به ازدواج با او داشت و مدعی بود که «سعید» (یکی از نام های مستعار متهم) قصد ازدواج با او را دارد. وقتی پلیس اهداف پلید خواستگارنما را برای وی روشن کرد تازه فهمید که اموال زیادی هم از او سرقت شده اما هیچ وقت به خواستگارش مشکوک نشده است و …
بنابر گزارش اختصاصی خراسان، با روشن شدن ماجرای خواستگاری های قلابی، این جوان ۲۸ ساله با دستور قاضی عطارزاده، زیر ذره بین پلیس قرار گرفت و رصدهای اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری وی ادامه یافت. گروه ویژه انتظامی که با نظارت مستقیم سرهنگ باقرزاده و به سرپرستی ستوان خورشیدی (رئیس دایره قضایی کلانتری نجفی) وارد عملیات دستگیری شده بودند ابتدا قصد داشتند او را در قرار صوری دستگیر کنند اما او به تماس های ناشناس پاسخی نمی داد تا این که یکی از طعمه های متهم، حاضر به همکاری با پلیس شد.
این زن جوان با «م-ک» که با اسامی مستعاری مانند مسعود، سینا، سعید و … خود را به طعمه هایش معرفی می کرد، قرار ملاقات گذاشت تا مقداری طلا و پول نقد را در بانک برایش سرمایه گذاری کند!
متهم نامرئی با دیدن پیامک آخرین طعمه، بلافاصله با او تماس گرفت و مقابل یکی از بانک ها قرار گذاشت. در همین حال نیروهای ویژه کلانتری سوار بر خودروی شخصی به محل قرار رفتند و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه در حالی راه را بر او سد کردند که جوان مذکور درون پژوی خاکستری رنگ آماده نشسته بود تا در صورت مشاهده هر گونه ماجرای مشکوک از محل بگریزد! او که باور نمی کرد به همین راحتی در چنگ افسران زبده پلیس مشهد گرفتار شده است به مقر انتظامی انتقال یافت و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت.
گزارش خراسان حاکی است، در همین حال رئیس پلیس مشهد در گفت وگویی اختصاصی با خراسان درباره روند تحقیقاتی این پرونده گفت: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال سرقت های زیاد از زنان بیوه، این پرونده   با حمایت های ویژه  قضایی قاضی عطارزاده مورد پیگیری های دقیق قرار گرفت.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی درباره شگرد متهم افزود: این جوان سابقه دار که به تازگی نیز از زندان آزاد شده است با پرسه زنی در شبکه های مجازی و به ویژه تلگرام و ارسال پیامک برای همه شماره هایی که تصاویر زن داشتند، زنان مطلقه و بیوه را شناسایی می کرد و سپس با ابراز علاقه های دروغین، آنان را به صفحات خصوصی می کشاند و از این طریق ارتباط تلفنی برقرار می کرد.
مقام ارشد انتظامی مشهد یادآور شد: او با ترفند خواستگاری از زنان، با آن ها قرار ملاقات می گذاشت و در فرصت مناسب و با بهانه های مختلف اموال، پول، طلا و جواهرات طعمه هایش را به سرقت می برد.
سرهنگ صارمی ادامه داد: پژوی ۲۰۶ خاکستری رنگ متهم یکی از سرنخ های پلیس برای شناسایی این خواستگار قلابی مورد توجه قرار گرفت تا این که وی در یک قرار صوری به دام افتاد. وی اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهم تعدادی مدارک شناسایی متعلق به زنان، انگشتر طلا، ساعت های مچی، کارت های بانکی و… کشف شده است که بررسی در این باره ادامه دارد.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به این که تاکنون حدود هشت زن بیوه این متهم را شناسایی کرده اند، گفت: کشف کارت جعلی طرح ترافیک از منزل متهم روند پرونده را به سوی جرایم احتمالی دیگر این دزد حرفه ای کشاند به طوری که تحقیقات نشان می دهد وی سوابق کیفری مانند خیانت در امانت، جعل، استفاده از سند مجعول و سرقت را در پرونده اش دارد.
سرهنگ صارمی همچنین با قدردانی از فرمانده و نیروهای کلانتری نجفی تصریح کرد: کسانی که با این شیوه مورد کلاهبرداری یا سرقت قرار گرفته اند برای پیگیری موضوع و شناسایی متهم به کلانتری نجفی مراجعه کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به کشف برخی لوازم و تجهیزات پلیسی در مخفیگاه این متهم خاطرنشان کرد: بررسی های دقیق درباره سوءاستفاده های احتمالی از تجهیزات پلیسی نیز ادامه دارد. شایان ذکر است، ماجرای یکی از طعمه های این خواستگار قلابی روز گذشته در ستون در امتداد تاریکی روزنامه خراسان به چاپ رسید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *