پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

دیدار غیرمنتظره رهبران دو کره! +تصاویر

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی در اقدامی غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده مجددا در منطقه غیرنظامی شده پانمونجوم دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری یونهاپ از دیدار مجدد رهبران کره شمالی و کره جنوبی در منطقه غیرنظامی شده واقع در خاک سئول خبر داد.

این خبر را کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی به رسانه‌ها اعلام کرده است.

دیدار «کیم جونگ اون» و «مون جائه این» در حالی برگزار میشود که روابط دو کشور طی روزهای اخیر به دنبال برگزاری رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول و هشدارهای پیونگ یانگ پرتنش شده بود. تنشها در حالی افزایش یافته بود که دیدار ماه گذشته، ۷ اردیبهشت، این دو رهبر همسایه پس از سالها باعث کاهش تنش در شبه جزیره کره شده بود.

کیم جونگ اون و مون جائه این، طی دیدار ماه گذشته خود در خانه صلح دهکده مرزی پانمونجوم توافقی چند ماده‌ای را برای بهبود در روابط دو همسایه در شبه جزیره کره امضا کرده بودند.

بعد از دیدار رهبران سئول و پیونگ یانگ انتظارات برای برگزاری دیدار کیم جونگ اونگ با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته بود، اما ترامپ روز پنج شنبه گذشته با ارسال نامه ای به کره شمالی و با متهم کردن پیونگ یانگ به رفتار خصومت آمیز این دیدار که قرار بود ۱۲ ژوئن در سنگاپور برگزار شود، را لغو کرد.

با این حال ترامپ روز جمعه دوباره از ادامه مذاکرات بین دو کشور و احتمال برگزاری این دیدار خبر داد.

تصاویر منتشر شده از  دیدار امروز میان سران ۲ کره نشان میدهد که «کیم یونگ نام» خواهر رهبر کره شمالی در این دیدار نیز همانند دیدار قبلی حضور داشته است.

هنوز جزئیات بیشتری از محتوای مذاکرات امروز میان رهبران شمال و جنوب کره منتشر نشده است اما دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفته است که این دیدار بیش از ۲ ساعت به طول انجامیده و دو طرف درباره برگزاری موفقیت آمیز دیدار کیم جونگ اون با ترامپ رایزنی کرده‌اند.

«یون یونگ چان» سخنگوی ریاست جمهور کره جنوبی گفت که کیم جونگ اون و مون جائه این در دیدار روز شنبه در زمینه اجرای توافقات صورت گرفته نشست قبلی به صورت صادقانه تبادل نظر کردند.

www.dustaan.com-دیدار غیرمنتظره رهبران دو کره! +تصاویر

www.dustaan.com-دیدار غیرمنتظره رهبران دو کره! +تصاویر

www.dustaan.com-دیدار غیرمنتظره رهبران دو کره! +تصاویر

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *