سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲ قبل از ظهر به وقت تهران

دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، شاخص های حکومت علوی یعنی «عدالت، پاکدامنی، پارسایی و با مردم بودن» را معیار ارزیابی و سنجش اقدامات مسئولان برشمردند و با بیان نکات مهمی درباره مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و اتحاد و انسجام داخلی تأکید کردند: در زمینه اقتصاد باید قوی، پرحجم و با کیفیت کار کرد و مسئولان اقتصادی در حل مشکلات مردم شب و روز نشناسند.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با تبریک عید سعید غدیر خم، انتخاب حضرت علی(ع) را به عنوان ولیّ امر امت اسلامی و جانشین پیامبر(ص)، نعمت بزرگ الهی دانستند و گفتند: مهمترین وظیفه ما به عنوان حکومت اسلامی، معیار و شاخص قرار دادن حکومت علوی است.
ایشان همچنین با تبریک هفته دولت، این هفته را تداعی‌کننده نام ماندگارِ شهیدان رجایی و باهنر دانستند و خاطرنشان کردند: هفته دولت فرصتی برای ارزیابی مسئولان دولتی از عملکرد خود است، ضمن آنکه در این هفته باید به دولتمردان و برادران و خواهران حاضر در این جلسه «خدا قوت» گفت، زیرا اداره کشوری با جمعیتی بیش از هشتاد میلیون با مسائل گوناگون وظیفه ای بسیار سنگین و دشوار است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هفته دولت همچنین فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دستگاهها و مسئولان دولتی است، افزودند: در این ارزیابی باید نقاط قوت و ضعف، با یکدیگر دیده شود تا بر نقاط قوت افزوده و نقاط ضعف برطرف شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ارزیابی عملکرد یک‌ساله دولت دوازدهم، خاطرنشان کردند: در این یک‌سال کارهای خوبی در زمینه رشد اقتصادی، انرژی، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات انجام شده است که باید روند افزایش صادرات و کاهش واردات با شتاب بیشتر ادامه یابد و در ضمن اینگونه خدمات با بیان هنرمندانه به مردم گفته شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به مسائل اقتصادی کشور پرداختند و با اشاره به تشکیل جلسه هماهنگی رؤسای سه قوه، افزودند: هدف از تشکیل این جلسه، تمرکز بر مسائل اصلی اقتصادی و هماهنگی جهت حل سریع‌تر آنها است و بر همین اساس باید در این جلسات، از طریق گفتگو و رایزنی، نقاط اشتراک را افزایش داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دشمن به دلیل برخی ضعف ها و خلأهای اقتصادی، بر موضوع اقتصاد کشور متمرکز شده است، خاطرنشان کردند: در زمینه اقتصادی باید قوی و پُر حجم کار کرد و تمام خلأها را پر کرد که همه این موارد امکان پذیر و شدنی است و ما در اداره اقتصاد کشور بن‌بست نداریم.

ایشان افزودند: حجم و کیفیت فعالیت و عملکرد مسئولان اقتصادی کشور باید به‌گونه ای باشد که شب و روز نشناسند و محور فعالیت‌ها هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد که اساس آن تکیه بر تولید داخلی است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هم سنگرسازی دفاعی و توانمندسازی در مقابل دشمن است و هم، توانمندسازی برای حرکت رو به جلو. بنابراین اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید داخلی دارای جنبه های پدافندی و آفندی است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *