جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳ قبل از ظهر به وقت تهران

دیدار بارسا و رئال برای اولین بار هیچ تماشاگری ندارد!

هر زمانی که صحبت از قرعه‌کشی بازی‌های فصل جدید لالیگا می‌شود، طرفداران فوتبال اولین خبری که دنبال می‌کنند، زمان بازی رفت و برگشت بارسا و رئال یا همان ال‌کلاسیکو است. امسال هم چنین جوی وجود داشت، اما یک تفاوت عمده هم در این میان وجود دارد. وقتی مشخص شد ال‌کلاسیکو رفت امسال ۲۴ اکتبر (سوم آبان ) برگزار می‌شود، خیلی‌ها به این مساله اشاره کردند: اولین ال‌کلاسیکوی تاریخ پشت درهای بسته و بدون حتی یک تماشاگر. با این حال، مدیران لالیگا سعی کرده‌اند جذابیت این بازی را باز هم برای فوتبال دوستان نگه دارند. بر همین اساس در کشورهایی که کرونا کمتر است همچون چین، امارات، کنیا، نیجریه و آفریقای جنوبی، محل‌هایی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفری برای تماشای ال‌کلاسیکو در نظر گرفته شده است. در کشورهای آمریکای لاتین همچون مکزیک، کلمبیا، اکوادور و آرژانتین هم مردم با نشستن داخل ماشین‌های خود می‌توانند این بازی جذاب را روی پرده‌های بزرگ سینمایی در فضای باز نگاه کنند. با تمام اوصاف، پیش‌بینی می‌شود ۶۵۰‌میلیون نفر در سراسر جهان شاهد این بازی همیشه حساس باشند.

دیدار بارسا و رئال برای اولین بار هیچ تماشاگری ندارد!

 

مسی؛ آقـــای گل

لیونل مسی در ۴۳ بازی که برای بارسا در ال‌کلاسیکو انجام داده، موفق به زدن ۲۶ گل شده و از این حیث بین بازیکنان دو تیم رکورددار است. ستاره آرژانتینی در بین بازیکنان بارسا نیز از لحاظ حضور در ال‌کلاسیکو رکورددار است. این تفکیک آمار مسی در تمام ال‌کلاسیکو‌هاست:  لالیگا ۱۸ گل ، سوپر کاپ اسپانیا ۶ گل ، لیگ قهرمانان اروپا ۲ گل  ، ۱۵ گل در نیوکمپ ،  ۱۱ گل در سانتیاگو‌برنابئو
اولین بازی مسی در ال‌کلاسیکو:  نوامبر ۲۰۰۴ در ۱۷ سالگی که با پیروزی ۳ بر صفر کاتالان‌ها در نیوکمپ همراه شد
اولین پاس گل: سال ۲۰۰۵ و در ۱۸ سالگی، پاس گل به ساموئل اتوئو در شب پیروزی ۳ بر صفر بارسا
اولین گل:  ماه مارس ۲۰۰۷، مسی در شب تساوی ۳بر۳ دو تیم، هت‌تریک کرد

راموس رکورددار بازی 

بعد از رفتن رونالدو از رئال، کاپیتان اسپانیایی این تیم به چهره  نخست سفیدپوشان تبدیل شده است. سرخیو راموس با ۴۴‌بازی  رکورددار بازی در ال‌کلاسیکو بین بازیکنان دو تیم است. نکته جالب اینجاست که از اولین بازی او در سال ۲۰۰۴، راموس در هیچ ال‌کلاسیکویی غایب نبوده است.
در عین‌حال، او یکی از خشن‌ترین بازیکنان تاریخ ال‌کلاسیکو هم بوده و در ۴۴ بازی گذشته ۱۴ کارت زرد و ۵ کارت قرمز گرفته است. او در این ۱۶ سال ۴ گل برای رئال در این بازی مهم زده که همگی با ضربه سر بوده است.

هاشم بیک‌زاده:  با کی‌روش کل‌کل داشتیم

هاشم بیک‌زاده عاشق مسی و بارسلوناست. او هم جزو طرفداران دو‌آتشه این تیم است. در آستانه بازی شنبه شب، هاشم ابتدا درباره مسی حرف می‌زند: «خدا را شکر از تیم جدا نشد. مسی یک ابرستاره است و حیف بود بارسا این بازیکن را از دست دهد. البته به نظرم مسی امسال تحت‌تاثیر اتفاقاتی بوده که پیش از فصل رخ داد. او می‌خواست از باشگاه جدا شود. مدیریت بارسا باید بهتر عمل می‌کرد. مسی کم بازیکنی نیست که با او وارد چالش و دعوا شوند. به نظرم بارسا باید همیشه بهترین شرایط را برای این بازیکن مهیا کند. این اختلافات باعث شده تا مسی یک مقدار از آن اوجش فاصله بگیرد ولی ما بارسایی‌ها امیدوار هستیم تا دوباره این بازیکن را کاملا آماده ببینیم. آنوقت است که دیگر بارسا قابل مهار نخواهد بود.»
او درباره بازی روز شنبه چنین نظر می‌دهد: «دوست دارم بارسلونا ببرد. نمی‌خواهم قبل از بازی کری‌خوانی کنم. دو تیم باخت بد در لالیگا داشتند و این اصلا خوب نبود، ولی بارسا با برد خوب در لیگ قهرمانان دوباره خیلی روحیه گرفته. من که خیلی امیدوارم ما برنده ال‌کلاسیکو باشیم. البته این را بگویم مسابقه‌ای که بارسا در لیگ به ختافه باخت، اتفاقی بود. در آن بازی باید تیم سه گل می‌زد.»
هاشم در پاسخ به این سوال که با چه کسی بیشتر سر این بازی کری داشت، می‌گوید: «با کارلوس کی‌روش. او رئالی است دیگر. یادم هست با تیم‌ملی در اردوی اتریش بودیم. دو تیم همان زمان بازی کردند. کلی برای کی‌روش کری خواندم ولی آخرش باختیم! کی‌روش بعد از بازی کلی اذیتم کرد.»

جواد نکونام: کرونا ال‌کلاسیکو را هم خراب کرد

جواد  نکونام سرمربی فولاد از دوره‌ای می‌آید که ستاره‌های فوتبال در لالیگا بازی می‌کردند. از رونالدینیو بگیرید تا رونالدو و مسی و ویا و ژاوی و گوتی و کلی ستاره دیگر. نکونام از همان زمان بیشتر با بازیکنان بارسا رفیق بود، از جمله ژاوی. او شنبه شب هم طرفدار سر‌سخت بارسلوناست. اما نکو بیشتر با چه کسانی کری‌خوانی دارد؟ «با دو تا از برادرانم خیلی کری‌خوانی دارم.  همیشه سعی می‌کنیم دور از هم بازی را تماشا کنیم. با کریم انصاری‌فرد هم در زمان حضور در اسپانیا خیلی کری‌خوانی داشتیم. با اکثر رئالی‌ها
کری داریم.»
او در پاسخ به این سوال که آیا جو ال‌کلاسیکو امسال مثل سال‌های گذشته جذاب است؟ جواب می‌دهد: «کمتر از قبل شده. این هم به خاطر کروناست. این ویروس همه چیز را به‌هم ریخته است. از سویی هنوز دو تیم جان نگرفته‌اند. هم رئال در شرایط ایده‌آل نیست و هم بارسلونا. کومان تازه آمده و به زمان نیاز دارد. مسی هم درگیر حواشی بوده و کم‌کم تبدیل به همان بازیکن سابق می‌شود.»
آیا رفتن مسی یعنی پایان بارسا؟ نکونام می‌گوید: «نه اینطور نیست. همیشه بازیکنان بزرگی از رئال و بارسا رفته‌اند ولی هر بار ستاره دیگری جای آنها را گرفته است. مسی و بارسا نمی‌توانند همیشه با هم باشند. او واقعا بازیکن بزرگی است ولی بارسا بدون مسی هم بارسلوناست و نباید این را فراموش کرد.» نکونام در پیش‌بینی بازی شنبه هم چنین نظر می‌دهد: «فوتبال که قابل پیش‌بینی نیست. اگر بارسا تماشاگر داشت طبیعتا شانسش بیشتر بود ولی الان بازی‌ها در ورزشگاه خالی برگزار می‌شود، اما با توجه به نتیجه لیگ قهرمانان من خیلی امیدوارم بارسا ببرد.»

امیرحسین صادقی: با نکونام و منتظری کری داشتم

امیرحسین صادقی یکی از طرفداران سفت و سخت رئال‌مادرید است. البته می‌گوید درگیری‌هایی که در این مدت داشته باعث شده تا بازی‌های رئال را خیلی دنبال نکند ولی تا جایی که بتواند های‌لایت(خلاصه بازی) بازی‌ها و نتایج را می‌بیند. او معتقد است رئال امسال هنوز سر و شکل نگرفته و کار دارد.  امیرحسین صادقی که همیشه برای بارسایی‌ها پیش از بازی ال‌کلاسیکو کری می‌خواند، این بار هم به جام‌جم می‌گوید: «یکی از زیبایی‌های فوتبال همین کری‌خوانی‌هاست، مخصوصا سر رئال و بارسا. این دو تیم قدرتمند هستند و همیشه بازی‌هایشان قشنگ از آب در می‌آید. یکی از دلایل مهمی که باعث شده تا نگاه ویژه‌ای به این مسابقه شود، همین مساله است. امیدوارم روزی از راه برسد که دربی‌های ما هم اینقدر قشنگ باشد. در بازی شنبه هم انشاا… ما رئالی‌ها برنده هستیم.»  او در پاسخ به این سوال که بیشتر برای کدام بارسایی‌ها کری می‌خواند، جواب می‌دهد: «برای پژمان منتظری، جواد نکونام و البته امیر قلعه‌نویی. این سه نفر بارسایی هستند. قلعه‌نویی هم بد بارسایی است و وقتی در استقلال بودیم همیشه با امیرخان کری خوانی شدیدی سر این بازی داشتیم. هر وقت ال‌کلاسیکو را می‌بردیم حال امیر‌خان در تمرین روز بعد بد بود و هر وقت آنها می‌بردند، حال ما. ولی در استقلال خیلی کری‌خوانی داشتیم.»  صادقی نتیجه بازی را هم اینطور پیش‌بینی می‌کند: «خیلی سخت است که پیش‌بینی کنیم. ولی به هر حال بارسا میزبان است و می‌خواهد از این امتیاز استفاده کند. خدا کند فقط رئال برنده باشد.»


جواد کاظمیان: رفیق بارسایی و متعصب زیاد دارم

همه جواد کاظمیان را به عنوان یک رئالی دو‌آتشه می‌شناسند.
علاقه است دیگر. از بچگی همیشه رئالی بوده‌ام و این مربوط به حالا نمی‌شود. از زمانی که یادم می‌آید و زامورانو و رونالدوی برزیلی در آن بازی می‌کردند.
همیشه گفته‌ای عاشق رونالدو بوده‌ای، درست است؟
اصلا یک چیز دیگری بود رونالدو. بازیکن رویایی من. حتی قبل از این‌که به رئال بیاید بازی‌هایش را دنبال می‌کردم.
در اینستاگرام می‌بینیم که برای بازی‌های رئال، لباس این تیم را می‌پوشی و خیلی با رفقا کل‌کل می‌کنی.
فوتبال که عشق است و رئال هم غیر‌قابل توصیف. من هنگام بازی‌های رئال حرص می‌خورم. خودم فوتبالیست بوده‌ام اما باز حرص می‌خورم. تقریبا سعی می‌کنم بازی‌ها را ببینم. بدون اغراق می‌گویم که ۸۵‌درصد بازی‌های رئال را دیده‌ام.
خاطره‌انگیزترین بازی ال‌کلاسیکویی که دیده‌اید.
اینقدر بازی و ال‌کلاسیکو  دیده‌ام که واقعا نمی‌شود یکی را گلچین کرد. اما زمانی که رونالدوی برزیلی در تیم بود یک ال‌کلاسیکو را بردیم که خیلی چسبید. اصلا هیجان آن بازی‌ها خیلی بالا بود.
با کدام دوستانت بیشتر کل‌کل می‌کنی.
اسم ببرم؟ می‌ترسم از قلم بیفتند. رفیق بارسلونایی و متعصب زیاد دارم. کل‌کل همیشه هست، اما واقعا زیاد هستند و نمی‌شود اسم برد.
این اولین‌بار است که ال‌کلاسیکو بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
اتفاق بدی است. شما فکر کنید بازی به این مهمی و بدون تماشاگر. امیدوارم این وضعیت هر چه زودتر به پایان برسد.
قطعا دوست داری رئال بازی را ببرد.
طبیعی است. دو تیم شرایط نسبتا مشابهی را تجربه می‌کنند. بارسلونا هنوز به طور کامل با تفکرات کومان جا نیفتاده است و زمان می‌برد تا این تفکرات حکم‌فرما شود. با این حال من فکر می‌کنم رئال بازی را ببرد.
شاید راموس در این بازی نباشد.
بازی قبل را نبود. برای ال‌کلاسیکو می‌رسد انشاءا… .
خیلی‌ها می‌گویند از وقتی رونالدو از رئال‌مادرید رفته و دوگانه مسی رونالدو دیگر وجود ندارد ال‌کلاسیکو حساسیت‌اش را از دست داده است.
خب ال‌کلاسیکو با وجود آنها جذاب بوده همیشه، اما خب یک چیزی بگویم. ال‌کلاسیکو همیشه ال‌کلاسیکو است، حتی بدون مسی و رونالدو.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *