پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲ بعد از ظهر به وقت تهران

دلیل بازداشت گلناره کریموا چیست؟ +عکس

گلناره کریموا دختر بزرگ رئیس جمهور فقید ازبکستان به دلیل جرایمی چون پول شویی و اختلاس در بازداشت به سر می برد.
http://media.jamphoto.jamnews.ir/medium1/1395/06/16/IMG01012710.jpg

دلیل بازداشت گلناره کریموا چیست؟

دادستانی ازبکستان اعلام کرد دختر بزرگ رئیس جمهوری فقید این کشور به اتهام “تقلب گسترده و پولشویی” زندانی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزرای اسوشیتدپرس، دفتر دادستانی کل ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گلناره کریمووا، دختر بزرگ اسلام کریموف، رئیس جمهوری فقید این کشور به اتهام ارتکاب جرایمی چون پولشویی و تقلب گسترده به زندان افتاده است.

 

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این زن از اعضای یک گروه تبهکاری سازمان یافته بوده که کنترل دارایی‌هایی بیش از ۳ / ۱ میلیارد دلار را در ۱۲ کشور دارد که از جمله آن می‌توان به املاکی در لندن به ارزش ۹ / ۲۲ میلیون پوند و هتل‌هایی در دبی به ارزش ۴ / ۶۴ میلیون دلار اشاره کرد.

 

گلناره کریمووا ۴۵ ساله بزرگترین دختر رئیس جمهوری فقید ازبکستان است و از ۲۰۱۴ و پس از علنی شدن دشمنی‌اش با مادر و خواهر کوچکترش در توئیتر، در حصر خانگی به سر می‌برد.

 

دفتر دادستانی کل ازبکستان در نخستین بیانیه رسمی خود درباره وضعیت کنونی دختر اسلام کریموف اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ وی به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

 

دختر بزرگ اسلام کریموف زمانی یکی از شخصیت‌های برجسته کشورش بود که به نظر می‌رسید جانشین پدرش می‌شود. او در اسپانیا سفیر بود و نماینده دائم ازبکستان در مقر سازمان ملل در ژنو نیز به شمار می‌رفت.

 

وی مد هفتگی هم داشت و صنعت جواهرسازی خودش را نیز می‌گرداند و برنامه‌های سرگرمی در کانال‌های تلویزیونی اداره می‌گرد.

 

در بیانیه دفتر دادستانی کل ازبکستان همچنین آمده که از مقام‌های این کشور خواسته شده تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای بازگرداندن اموال و دارایی‌های خارج شده از ازبکستان انجام دهند.

 

این بیانیه از سوی دفتر دادستانی کل ازبکستان در حالی مطرح شده که پسر گلناره کریمووا که در لندن ساکن است از مقام‌های تاشکند خواسته تا ثابت کنند مادرش زنده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *