پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

دلایل سردرد ناشی از گرسنگی

عوامل مختلفی مانند کمبود آب بدن، کمبود کالری و کافئین منجر به کاهش سطح گلوکز در بدن می‌شود که می‌تواند منجر به سردرد گرسنگی شود.

دلایل سردرد ناشی از گرسنگی

وقتی مغز سطح پایین قند خون را حس می‌کند، هورمون‌های خاصی مانند گلوکاگون، کورتیزول و آدرنالین را ترشح می‌کند تا از هیپوگلیسمی یا سطح پایین قند خون بهبود یابد.عارضه جانبی ترشح این هورمون‌ها سردرد همراه با احساس خستگی، بی حالی یا حالت تهوع است.

کمبود آب بدن، کمبود کافئین و غذای کافی می‌تواند بافت مغز را سفت کند و این موضوع گیرنده‌های درد را که باعث سردرد می‌شود، تحریک می‌کند.

افرادی که استرس دارند یا مبتلا به دیابت هستند، از سر و صدای شکم رنج می‌برند.یک مطالعه توسط محققان یونانی نشان داد که ۹۳ درصد افرادی که استرس دارند، سردرد گرسنگی آن‌ها تشدید می‌شود و در  افرادی که استرس ندارند، بروز سردرد گرسنگی فقط ۵۸ درصد است. گرسنگی و استرس همچنین می‌تواند باعث حملات میگرن شود.

 

جلوگیری از سردرد‌های گرسنگی

۱- به موقع غذای سالم بخورید.۲- از کنار گذاشتن وعده‌های غذایی به ویژه صبحانه خودداری کنید.۳- به طور مرتب وعده‌های غذایی کوچک بخورید، به خصوص برای کسانی که کارشان دارای برنامه‌های بسیار شلوغ است.
۴- از مصرف شکلات یا آب میوه‌های شیرین خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون شود و خطر دیابت را افزایش دهد.۵- برای کاهش  آثار منفی گرسنگی، مقدار زیادی آب بنوشید.۶- همیشه میوه‌ای مانند سیب یا پرتقال یا یک جعبه آجیل در دسترس شما باشد.۷- ماست یا آب میوه نخورید.
نکته/  متخصصان می‌گویند وقتی معده خالی است، سردرد‌های گرسنگی شایع است و معمولاً بعد از خوردن غذا از بین می‌رود اما این بدان معنا نیست که گرسنگی تنها علت سردرد است، بنابراین اگر سردرد‌های مکرر بدون گرسنگی مشاهده شود، ممکن است دلیل دیگری داشته باشد که برای تشخیص صحیح و درمان درست نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *