سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

دلایل اصلی روشن نشدن لپ‌ تاپ، چراغ پاور و فن +آموزش حل مشکل

در این بخش میخواهیم به دلایل روشن نشدن لپ تاپ بپردازیم، این سیستم ها نسبت به کامپیوتر های رومیزی بیشتر دچار مشکل شده و اغلب تشخیص مشکلات به خاطر یکپارچه بودن انها برای استفاده کننده تا حدودی سخت و غیر ممکن می شود.

اگر لپ تاپ شما دچار مشکل شده و روشن نمی شود، روش های زیر را دنبال کنید.

بررسی منبع برق
تمام لپ‌تاپ‌ها از دو طریق برق و باتری انرژی مورد نظر خود را تامین می‌کنند. اگر لپ‌تاپ شما قرار است با باتری کار کند، ممکن است شارژ کم باتری و یا حتی خرابی آن باعث ایجاد چنین مشکلی شده باشد. پس بهترین کار این است که یک بار باتری را مورد آزمایش قرار دهید و یک بار هم لپ‌تاپ را بدون باتری و با کمک برق روشن کنید تا علت مشکل برایتان مشخص شود.
اگر  موفق به روشن کردن لپ‌تاپ نبودید باید منبع تامیین انرژی را چک کنید؛ از فیوز اصلی برق گرفته تا پریز برق و یا حتی سه‌راه متصل به آن را باید بررسی کنید. ابتدا ببینید آیا پریز مربوطه برقی را تولید می‌کند یا نه. اگر سالم بود و از رسیدن برق به دستگاه مطمئن هستید باید از راه دیگری وارد شد.
در صورتی که به صورت مستقیم بدون وجود باتری موفق به روشن کردن لپ تاپ شدید، بهتر است لپ تاپ را درون پلاستیک پیچیده و درون فریزر قرار دهید، در بیشتر مواقع این روش جواب می دهد. در غیر این صورت بهتر است یک باتری نو تهیه کنید.
چک کردن علایم حیاتی لپ تاپ
اگر سیستمتان روشن نمی شود بهتر است علایم حیاتی ان را چک کنید، در ابتدا ببینید لامپ های کناره لپ تاپ و یا کیبورد روشن هستند؟ صدای فن از داخل دستگاه به گوش می رسد؟
 روشنایی صفحه را دستکاری کنید. مواردی پیش آمده که در آن کاربر به اشتباه و بدون آنکه متوجه باشد نور صفحه را کم کرده است.
اگر باز هم مشکل برطرف نشد، تلاش کنید لپ‌تاپ را به یک صفحه نمایش دیگر متصل کنید، با این‌کار متوجه ایراد کار خواهید شد. ممکن است خود صفحه نمایش دچار مشکل شده باشد که در این صورت باید دستگاه را برای تعمیر به نمایندگی بسپارید.

چک کردن صفحه نمایش

ممکن است دکمه‌های چشمک زن دستگاه روشن باشند و صدای فن را نیز بشنوید اما تصویری در صفحه‌ی نمایش نمایان نباشد؛ این مشکل نیز بسیار شایع می‌باشد. ابتدا لپ‌تاپ را به یک اتاق تاریک ببرید تا مطمئن شوید که هیچ تصویر کمرنگی در صفحه قرار نداشته باشد. فهمیدن اینکه دلیل روشن نشدن یک لپ‌تاپ، صفحه‌ی نمایش آن است کار مشکلی نیست.

دلایل اصلی روشن نشدن لپ‌ تاپ، چراغ پاور و فن +آموزش حل مشکل

اگر تصویر تیره و کمرنگی را در صفحه مشاهده می‌کنید شاید مبدل لپ‌تاپ دچار مشکل شده است. اگر دست به آچار و فنی هستید، تعویض مبدل لپ‌تاپ کار سختی نیست؛ البته باید از خرید مبدل متناسب با لپ‌تاپ باید مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که مبدل‌ها کمی گران قیمت هستند ممکن است پول لازم برای خرید یک مبدل دیگر را نداشته باشید.

اگر آن تصویر کمرنگ را مشاهده نکردید پس مشکل از پنل ال‌سی‌دی شما می‌باشد. تعویض این پنل کار دشواری است و متاسفانه گران نیز می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم خودتون این کار را انجام ندهید. حتی اگر لپ‌تاپ شما قدیمی است پیشنهاد می‌کنیم به جای تعویض پنل به فکر خرید یک لپ‌تاپ جدید باشید.

هرگونه اتصال USB و یا مموری کارت را قطع کنید

اگر مشکلی با منبع پاور و صفحه نمایش نبود پس ویندوز در عملکرد خود مشکل دارد و اولین کاری که باید بکنید، قطع اتصال هرگونه USB و مموری کارت و حتی دی‌وی‌دی و بلوری می‌باشد. دلیل آن هم این است که ممکنه ویندوز در روشن شدن به همراه این وارد دچار مشکل شده باشد.

چک کردن قطعات قابل تعویض
لپ تاپ ها دارای قطعات قابل تعویضی چون هارد، رم و سی پی یو هستند که ضربه خوردن و یا تکان خوردن لپ تاپ باعث جدا شدن و کار نکردن هر یک از انها میشود.
در صورتی که به قطعات نامبرده وارد هستید و انها را می شناسید برای اینکه از صحت اتصال قطعات مطمئن شوید، دستگاه را باز کنید. البته حتما حواستان باشد که این کار را روی میز انجام دهید تا از شوک استاتیک جلوگیری شود. هنگام دست زدن به قطعات هم مراقب باشید تا ناخواسته ایرادی به آن‌ها وارد نشود.
از دیسک ریکاوری استفاده کنید
بعضی وقت‌ها لپ‌تاپ، زمان بوت سیستم عامل متوقف می‌شود ،  اگر این اتفاق افتاد به احتمال زیاد در نصب سیستم عامل مشکل پیش آمده است. پس بهترین کار این است که از دیسک بوت استفاده شود.البته ممکن است مشکل از هارد هم باشد و لود سیستم عامل از روی هارد برای دستگاه ممکن نباشد.
پس لپ‌تاپ را روشن کرده و گزینه boot from disc را انتخاب کنید تا عمل بوت شدن از روی DVD اتفاق بی‌افتد.حالا اگر دستگاه مجهز به درایو DVD نیست، نگران نباشید، عملیات ذکر شده را با USB DVD انجام دهید.
این مشکلاتی که در بالا به انها اشاره شد از جمله مشکلات رایجی هست که برای همه سیستم ها به وجود می اید در صورتی که با کمک اموزش های بالا به نتیجه ی مطلوب نرسیدید بهتر است دست از جست و جو برداشته و سیستم خود را برای معاینه به یک تعمیرگاه معتبر ببرید.
در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید برای استفاده دوستان در بخش نظرات قرار دهید.
۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

۶۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام لب‌تاپ ایسوس دارم که داشتم فیلم میدیدم توی شارژ هم بود یادم رفت از شارژ بکشم نزدیک ۴ساعت فیلم دیدم موقع خاموش کردن شات دان کردم ولی چراغ پاور روشن مونده و فن کار میکنه با دکمه پاور هم خاموش و روشن نمیشه

  2. سلام لب‌تاپ ایسوس دارم که داشتم فیلم میدیدم توی شارژ هم بود یادم رفت از شارژ بکشم نزدیک ۴ساعت فیلم دیدم موقع خاموش کردن شات دان کردم ولی چراغ پاور روشن مونده و فن کار میکنه با دکمه پاور هم خاموش و روشن نمیشه

  3. سلام من وقتی لپ تاپمو روشن می کنم چراغ پاور روشن میشه صدای فن هم میاد ولی چراغ هارد درایو و صفحه نمایش روشن نمیشن چاره چیه؟
    لطفا خواهشا جواب بدید لپ تاپمو لازم دارم

  4. سلا
    من لب تابم مدل asus x553m هست
    من امروز لپتابمو روشن کردم آمد بالا اما وقتی کابل usb روبهش وصل کردم بعد چند ثانیه خاموش شد
    فقط چراغ نشون دهنده روشن بودنش سبزه خاموشم نمیشه چراغش
    ولی چراغ پاورش حتی وقتی به شارژ هم وصل میکنم روشن نمیشه
    دستگاه هیچ صدایی هم نمیده همه کارایی هم که تو سایت پیشنهاد شده بود انجام دادم ولی فایده نداشت
    توروخدا کمک کنین

  5. سلام
    من امروز لبتابمو روشن کردم روشن شد اما وقتی کابل روبهش وصل کردم هنوز گوشی رو وصل نکرده بودم که لپتاب خاموش شد فقط چراغ نشون دهنده ی روشن بودنش سبزه اصلا چراغش خاموش نمیشه
    ولی دکمه پاورش خاموشه حتی به شارژ هم زدم چراغ پاورش روشن نمیشه
    دستگاه هیچ صدایی هم نمیده
    مدل بپ تابمasus. x553m هست
    لطفاً کمک کنین

  6. سلام
    من امروز لبتابمو روشن کردم روشن شد اما وقتی کابل روبهش وصل کردم هنوز گوشی رو وصل نکرده بودم که لپتاب خاموش شد فقط چراغ نشون دهنده ی روشن بودنش سبزه اصلا چراغش خاموش نمیشه
    ولی دکمه پاورش خاموشه حتی به شارژ هم زدم چراغ پاورش روشن نمیشه
    دستگاه هیچ صدایی هم نمیده
    لطفاً کمک کنین

  7. سلام دوستان
    خواهش میکنم جوابمو بدید
    من لپتاپمو رو حالت اسلیپ گذاشتم بعد از دو روز رفتم که دوباره باهاش کار کنم دکمه ی پاور رو زدم اصلا روشن نشد…حتی چراغ پاور و شارژ هم روشن نشد…هیچی کلا…دو نفر نتونستن درستش کنن…میخواستم بدونم درست میشه؟
    و اینکه دوستم میگه احتمالا هاردشه…هارد ربطی داره به این قضیه؟

  8. سلام
    من لپ تاپم را رو اسلیپ گذاشتم حالا که میخوام روشن کنم،فقط چراغ پاور روشن میشه ولی فن خاموشه،
    چه مشکلی پیش اومده؟

    • سلام
      احتمال اینکه سیستم هنگ کرده باشه هست. در صورت امکان باتری لپ تاب رو جدا کرده و مجددا وصل کنید.
      در صورتی که باتری امکان جدا سازی ندارد، شارژ سیستم را قطع کرده، صفحه را ببندید و به لپ تاپ چند دقیقه ای استراحت دهید.

  9. سلام
    لپ تاپم رفت رو حالت اسلیپ ،بعد هر کار کردم دیگه روشن نشد، چراغ پاور روشن میشه ولی فن خاموشه
    میشه بگید لطفا مشکل چیه

  10. سلام من باتری لپتاپم رو دو ماهه عوض کردم حالا چراغشارژ شدن باطری هی خاموش روشن میشه.هرکاری هم که می کنم درست نمیشه لطفا راهنماییم کنید.

    • سلام من لپ تاپم شارژ نداشت همین که روشن کردم خاموش شد آلان دیگه میزنم شارژ نه فن نه چراغ نه صفحه روشن میشه امکانش هست بگید چیشدههه؟

      • سلام
        اولین اقدام باتری رو از سیستم جدا کنید و شارژر رو به لپ تاپ وصل کنید. احتمال اینکه باتری مشکل دار شده باشد هست.
        در صورتی که درست نشد باید قطعاتی چوت سی پی یو ، هارد ، رم ، گرافیک یک به یک مورد تست قرار بگیرن.
        در صورتی که سررشته ندارین به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

  11. سلام مشکلتون حل شد منم لپ تابم رو باز کردم ولی به جیزی دست نزدم الان چراغ شارژ روشن میشه اما خورش نخ

  12. سلام من لپ تابم باتریش خراب بود بازش کردم ولی به جیزی دست نزدم دوباره بستمش اون موقع جوری بود که به فقط باید به شارژ میزدم روشن میشد اما الان به شارژ میزنم چراغ لامپش روشن میشه اما خورش نه

  13. سلام. من لپتاپ لنووی رو از شب رو حالت سلیپ تا صبح گذاشتم صبح که بیدار شدم رفتم پای لپتاپ که یک دفعه روشن نمی شد با دکمه ی روشن خاموش لپ تاپ رو زدم بعد از دوباره روشن کردم که دکمه ی روشن خاموش تا چند ثانیه نور می داد بعد نورش قطع می شد باید چیکار کنم

  14. سلام من داشتم کار می کردم با لبتابم که دیدم شارژم در حال اتمام هست که دیدم خاموش شد و من میزنم به شارژ نور شارژ لبتاب روشن میشه ولی لبتاب نه فنس کار میکنه نه نور کیبورد فقط فرآور شارژ کار میکنه

  15. سلام
    لپ تاپ منم دقیقا همین مشکلو پیدا کرده
    شما برطرف کردین مشکلتون رو یا هنوز…
    اگه برطرف کردین ممنون میشم راهنماییم کنید

  16. سلام من لپ تاپ سونی vpcf1 دارم چندروزه که روشن نمیشه وقتی دکمه روشن را میزنم چراغ روشن میشه بعد۶ثانیه دوباره خاموش میشه البته باتریش خرابه با شارژر مستقیم وصل میکنم و ضمنا بعد از روشن شدن نه فن روشن میشه و نه صدا داره خودکار بعد ۶ثانیه خاموش میشه لطفا راهنمائی کنید

  17. با سلام من یه بار لب تابم را باز کردم بعد موقعی که دوباره آن را بستم سیم دکمه روشن و خاموش و موس لمسیه دیگه نتونستم وصل کنم لب تابم هم ایسوزه ایا راهکاری دارین تا درستش کنم یا ببرم پیش تعمیر کار

  18. سلام لپ تاپ دل دارم یک مرتبه صفحه اش پر پر کرد و سیاه شد و دیگه هم روشن نشد
    وقتی روشن می کنم فقط چراغ پاور و باتریش روشن می شهو چراغ هاردش روشن نمی شه وصدای فنش هم میاد که داره کار می کنه ولی صفحه ش سیاهه . به خروجی دیگه هم وصل کردم تصویر نداده.
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

  19. سلام
    من هارد لپ‌تاپم‌را عوض کردم و خواستم ویندوز دوباره نصب کنم که لپ تاپم خاموش شدو و تمام شار ژر باطری و همه روش هارا امتحان کردم باز هم روشن نمیشه قط چراغ شارژ چشمک می زند

  20. سلام وقت بخیر لپ تاپ من الان چند وقتی هست که چراغ پاورش وقتی که توی شارژ هست روشن نمیشه و حتی وقتی که به شارژ هم وصل نیست خاموش سیستم شارژ میشه ها ولی چراغش روشن نمیشه یعنی نه چراغ روشن بودن سیستم نه پاور نمیدونم باید چیکار کنم راهی هست که درست بشه ؟ اصلا این موضوع چیز مهمی هست یا نه ؟
    اخه یادم نیست تعمیر برده بودمش انگار که بعد از اون دیگه روشن نمیشن

  21. سلام وقتتون بخیر
    من به لپتاپم یه کابل وصل کردم ک ب گوشیم وصل بود بعد همون موقع لپتاپم خاموش شد و دیگه ام روشن نمیشه
    کابلی ک وصل کردم اورجینال نبود 
    الان نمیدونم چیکار کنم باتری لپتاپمم جدا نمیشه ازش ک بخوام بدون اون روشنش کنم
    میخوام بدونم درست میشه؟ چ قسمتیش ممکنه سوخته باشه؟

  22. پس امکان دسترسی به فایل ها و عکس هامو ندارن درسته؟؟
    با تشکر از راهنمایی های شما

  23. سلام وقت بخیر
    لبتاپم ایسوزه.دیشب باهاش کار کردم ولی امروز ک خواستم روشن کنم روشن نشد زدم به شارژ هیچ تغیری نکرد حتی چراغای مربوط ب شارژ هم روشن نشد فقط پاور به صورت مدام چشمک میزنه به راهنماییه چن نفر باتری و جدا کردم زدم شارژ بازم خوب نشد میشه کمکم کنید ممنونم

    • سلام

      دوست عزیز احتمالا شارژر شما دچار مشکل شده، با یک شارژر دیگه امتحان کنید و نتیجه رو گزارش کنید.
      یک احتمال دیگه داره ، شاید سوکت شارژر لپ تاب دچار مشکل شده و برق به درستی به سیستم نمیرسه.

      • با شارژر دیگ امتحان کردم ولی فرقی نکرد.بردم دادم به یه نمایندگی نگاه بندازه.الان ی نگرانی دارم اونم اینه که عایا وقتی لب تاپ و باز کنه و درست شه رمز لبتاپم از بین میره یا نه؟

      • سلام
        خیر رمز شما و اطلاعات شما از بین نمیره، ولی بهتره از نگهداری تصاویر شخصی و اطلاعات محرمانه در لپ تاب اجتناب کنید.

      • سلام من لبتابم اچ پی هست امروز ک خواستم روشنش کنم روشن نشد ب برق هم ک زدم تغییر نکرد فقط چراغ قرمز بغل شارژر روشن میشه باطریشم دراوردم مستقیم زدم ب برق بازهم تغییر نکرد میشه کمکم کنین ممنون

  24. سلام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    داشتم با لپ تاپ کار میکردم . یکدفعه صفحه برفکی شد بعد دوباره صفحه واضح شد ودیگه صفحه قفل شد موس کارنکرد . دستی خاموشش کردم . اما دوباره که روشن کردم صدای بلندی از فن بلند میشه و فقط چراغ برقش روشن میشه و دیگه هیچ کدوم از چراقاش روشن نمیشه صفحه هم کاملا سیاهه. به نظرتون ممکنه چه مشکلی داشته باشد . باز هم ممنون

  25. سلام دوست عزیز
    من لبتابم Lenovo بود الانم دارمش درسته
    یه همچین مشکلی برام پیش اومد ولی وسط بازی نبودم احتمالش هست از مادر برد باشه پارسال حدود ۷۰۰هزار تومن دادم درستش کردن ولی ارزش داره حتی اگر بیشتر در بیاد
    همون جا لبتاب دیکه هم ۳ملیون خریدم hp الان ۱۲تومنه
    ایشاالله که جزیی باشه

  26. سلامو من لب تابم توی شارژر بودش و روشن بود بصورت اتفاقی باتری رو درآوردم دوباره جا زدم. الان دیگه بدون شارطر لبتابم کار نمیکنه و به محض اینکه از برق خارج کنم خاموش میشه با اینکه ۸۵ درصد هم شارز باتری داری ولی با باتری کار نمیکنه. علت چیه؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  27. سلام لُب تاب لنوو دارم مدت چند ماهی روشن نکردم و حالا اصلا روشن نمیشه حتی چراغ وصدای فن هم نمیاد قبلا باطری هم زود خالی میکرد مشکل داشت ضمنا برق رسانی هم درست هست لطفا راهنمایی کنید متشکرم

  28. سلام..داستم با لپ تابم بازی میکردم ی کابل اچ دی ام ای هم بهش وصل بود ی هو وسط بازی خاموش شد دیگه هرکاری میکنم روشن نمیشه..فقط چراغ پاورش چشمک میزنه وقتی میخوای روشنش کنی بقیه چراغا روشن نمیشن میزنمش ب شارژم روشن نمیشه باتریشم در اوردم باز روشن نمیشه..چیکارش کنم ایا سوخته..اگه کمک کنین ممنون میشم

  29. سلام . لب تاب من فنش کار میکنه ولی بوی بد سوختن میده علت چیه ؟

  30. سلام دوستان من لب تابم رو وقتی روشتن میکنم بدونه سیم برق روشن نمیشه درصورتی که باطری ۱۰۰%پره وقتی که سیم برق رو وصل میکنم بعضی وقتا روشن میشه بعضی وقتا باطری رو در میارم و دکمه پاور رو ۲۰ثانیه نگه میداذم بعدا که دوباره سیم برق رو بهش وصل میکنم و پاور رو میزنم روشن میشه و باطری رو جامیندازم دوباره فقط بعد از shutdown این مشکل پیش میاد بعضی ها میگن شاید مشکل از باطری مادربرد باشه درضمن باطری جدید هم گرفتم مشکل حل نشد

  31. سلام من یک باطری نو برا لپ تاپم خریدم یه باطری برا لپ تاپ ۸۴۴۰ اچ پی گرفتم گارانتی هم داره رو لپ تاپ میندازم فن سی پی یو کار نمیکنه لپ تاپ خاموش میشه ولی با شارژر فن کار میکنه و مشکلی نداره حالا مشکل از باطری هست یا لپ تاپ؟ ممنون میشم جواب بدید

  32. اگر ممکنه جواب رو به ایمیلمم ارسال کنید تاحالا کسی نتونسته راهنمایی کنه که این مشکل برطرف بشه هرجا هم سرچ کردم نتونستم راه حلی براش پیدا کنم

  33. سلام.لپ تاپ من صفحه نمایشش خاموش شده اما سیستم کار میکنه و چراغ های چشمک زن هم روشن هست وقتی به یک مانیتور دیگه وصل میکنم تصویر روی اون مانیتور نشون میده و ویندوز هم بالا میاد ولی صفحه نمایش خود لپ تاپ تیره کم رنگ هست یبار هم تصویر اومد ولی به محض اینکه ویندوز درحال لود شدن بود خاموش شد و بکل دیگه صفحه تیره شد.لپ تاپم hpهست.لپ تاپ رو باز کردم و رم رو تمیز کردم و باز سرجاش زدم و کابل ال سی دی رو هم چک کردم مشکلی نداشت دیگه واقعا کلافه شدم لطفا راهنماییم کنید بدجور رو اعصابمه آیا احتمال داره مشکل از ویندوز باشه ؟

  34. سلام

    با توجه به این که usb ها از مادربورد تغذیه می کنند، این اقدام شما باعث ایجاد اتصالی در برد لپ تاب و بروز آسیب جدی در آن شده است.

    بهترین کار اینه که شما به یک تعمیرکار مطمئن و کاربلد مراجعه کنید.

  35. سلام من بااستفاده از کابل usb یک سر آن که متصل به لپ تاپ بود و سر دیگر آن که بریده بودم دو سر لخت سیم را روی باتری گوشی گذاشتم که مثلاً که شارژ بشه لپ تاپ خاموش شد دی گر روشن نشد هیچ چیز روشن نمیشود حتی فن تعمیراتی بردم روشن نشد راهنمایی کنید چطور میشه درست کرد میگن مادر برد باید عوض بشه

  36. سلام
    من داشتم بالپ تاپ کارمیکردم روشن بود بعد یه فن زد خاموش شد الان دیگه روشن نمیشه دکمه پاوررومیزنم چراغ باتری روشن میشه باهارد ولی اصلا صفحه بالانمیاد حتی بدون باتری هم تست کردم نشد

  37. سلام
    من بعد دوهفته لب تابوروشن کردم دیدم روشن نمیشه ولی چراغ پاور بصورت چشمک زن دراومده ووقتی شارژرووصل میکنم چراغ باطری روشن نمیشه

  38. سلام
    من با لپ تاپ ایسر هست بازی میکردم و بهو خاموش شد و دیگه هم روشن نشد جالبه که وقتی با اداپتور وصل میکنم روشن کنم هیچکدوم از چراغ های پاور و شارژر و… روشن نمیشه ولی یو اس بی لپ تاپ برق داره و حتی میشه جوشی شارژ کرد کدوم قطعه خرابه اگه ممکنه منو راهنمایی کنین

    • سلام
      احتمال زیاد cpu سیستم دچار مشکل شده است، در صورتی که دانش فنی کافی دارین می تونید لپ تاب رو باز کرده و قطعاتی چون: سی پی یو، رم ، هارد را یک به یک جدا کرده و تست کنید.
      در صورتی که دانش فنی کافی ندارین توصیه میشه حتماً به یک متخصص مراجعه کنید.

    • سلام دوست عزیز
      من لبتابم Lenovo بود النم دارمش درسته
      یه همچین مشکلی برام پیش اومد ولی وسط بازی نبودم احتمالش هست از مادر برد باشه پارسال حدود ۷۰۰هزار تومن دادم درستش کردن ولی ارزش داره حتی اگر بیشتر در بیاد
      همون جا لبتاب دیکه هم ۳ملیون خریدم hp الان ۱۲تومنه
      ایشاالله که جزیی باشه

    • سلام دوست عزیز
      من لبتابم Lenovo بود النم دارمش درسته
      یه همچین مشکلی برام پیش اومد ولی وسط بازی نبودم احتمالش هست از مادر برد باشه پارسال حدود ۷۰۰هزار تومن دادم درستش کردن ولی ارزش داره حتی اگر بیشتر در بیاد
      همون جا لبتاب دیکه هم ۳ملیون خریدم hp الان ۱۲تومنه
      ایشاالله که جزیی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *