پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

دفن پدر در کوه پس از جنایت در اباده!

پسر جوان در اباده به اتهام قتل عمدی پدر بهزندان محکوم شد …

این جنایت چندی قبل در آباده رخ داد. جسد دفن شده مردی میانسال که درون چاهی در کوه دفن شده بود و فقط قسمتی از دستش بیرون آمه بود توسط یک چوپان دیده شد. پس از گزارش این موضوع، قاضی بازپرس ویژه قتل که همراه با تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت آگاهی در محل حادثه حاضر شده بودند، برای کشف راز جنایت به تحقیقات میدانی پرداختند اما در آن ساعت از شب کسی شاهد جنایت نبود. از این رو به دستور بازپرس پرونده جسد وی از زیر خاک بیرون آورده شد. پس از آن پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. در بررسی ها فاش شد که مدت زمان زیادی از دفن این جسد نمیگذرد از این رو تحقیقات برای به دست آمدن هویت وی انجام تا اینکه ماموران خانواده یک مفقودی را شناسایی کردند.
با حضور آنها در پزشکی قانونی یکی از آنها جسد را در حالی شناسایی کرد که آثار اصابت جسم سخت بر سر مقتول قابل مشاهده بود از این رو ماموران احتمال دادند وی قربانی یک جنایت است.
در ابتدا ماموران به تحقیق از خانواده قربانی پرداختند اما آنها مدعی شدند که وی با هیچ کس اختلاف نداشته است از این رو فرضیه جنایت با انگیزه انتقام جویی رد شد. در این مابین پسر مقتول که دست وپای خود را گم کرده بود قادر به پاسخگویی به سوالات ماموران نبود و سعی در گمراه کردن آنها داشت.
جوان مرموز
اظهارات پسر جوان کمی عجیب بهنظر میرسید. بازپرس که به حرفهای پسر جوان مشکوک شده بود، از او بازجویی کرد و جوابهای پسر جوان شک بازپرس جنایی را بیشتر کرد.
همه اینها باعث شد که بازپرس دستور بازداشت وی را صادر کند که این دستور با واکنش شدید خانواده مقتول روبه رو شد.
اعتراف به جنایت
تحقیقات ادامه داشت و بازپرس به همراه کارآگاهان جنایی تلاش میکردند راز این جنایت را فاش کنند. به این ترتیب بازجویی از پسر جوان از سر گرفته شد و او که چارهای جز بیان حقیقت نداشت به قتل پدرش اعتراف کرد.
وی گفت: بر سر مسائل مالی تصمیم به قتل پدرم گرفتم و حالا بهشدت پشیمانم. پدرم خیلی هوایم را داشت. اما زیادهخواهی من و طمع رسیدن به پول باعث شد که دست به قتل او بزنم. من از چند روز قبل برای قتل پدرم نقشه کشیدم و حتی قصد داشتم نقشهام را اجرا کنم که نشد و در نهایت شب حادثه این نقشه را عملی کردم. با اعترافات متهم، برای او قرار بازداشت صادر شد. بدین ترتیب این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک تشکیل شد.
در این جلسه نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات متهم شد. سپس اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.
در ادامه متهم به تشریح جنایت پرداخت و مدعی شد که پدرش را با ضربات گلدان به قتل رسانده و سپس جسد او را در کوه دفن کرده است.با توجه به سن متهم و اعلام رضایت اولیای دم ، هیات قضایی حکم به پرداخت دیه و زندان متهم دادند که این حکم در دیوانعالی کشور تایید شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *