جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

دسیسه زن تهرانی برای خانم تاجر چینی

زنی تهرانی به بهانه دوستی اقدام به کلاهبرداری سه میلیاردی از خانم تاجرچینی کرد.

پیش‌نویس خودکار

روز۲۹ خرداد امسال زن جوانی از کشور «چین» به همراه وکیل قانونی خود، با مراجعه به دادسرای ناحیه ۲ تهران به طرح شکایت پرداخت.

این زن چینی ادعا کرد که دوست ایرانی اش به نام «دنیا» او را فریب داده و سنگ های قیمتی وی را به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده است. از روز۱۶ مرداد ، ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران از موضوع پرونده مطلع شدند.

خانم تاجر چینی در این مرحله به کارآگاهان گفت : اوایل سال ۹۸ با خانم جوانی به نام دنیا آشنا شدم ، از آن جایی که من بازرگان و همیشه در حال سفر به ایران هستم به صورت اتفاقی با این خانم در محل اقامت خودم در نیاوران آشنا شدم این آشنایی به دوستی صمیمی بین ما منجر شد و همیشه باهم به تفریح می رفتیم.

وی ادامه داد: یک روز به دنیا گفتم من علاوه بر کار بازرگانی درکار جواهرات نیز هستم و تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم به او نشان دادم و او هم گفت چقدر جالب من هم در کار جواهرسازی هستم، با توجه به اعتماد سازی که از سوی وی ایجاد شده بود ، پیشنهاد داد که می تواند برای سنگ ها رکاب و غیره … انجام دهد و من هم پذیرفتم و به وی دادم و برای انجام امور کاری به کشور خودم بازگشتم.

خانم چینی گفت: پس از گذشت یک ماه به ایران مراجعه کردم و برای دیدن دنیا با وی تماس گرفتم که گوشی وی خاموش بود، چندبار تماس گرفتم و متوجه شدم دنیا با جلب اعتماد من اقدام به کلاهبرداری کرده است.

کارآگاهان در این مرحله به اقدامات ویژه ای دست زدند و پی بردند اسم واقعی زن شیاد «سارا» است و مخفیگاهش در محدوده شمال غرب تهران است. روز ۱۱ شهریور، طی عملیات پلیسی سارا دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش کلیه سنگ های قیمتی کشف شد.

سارا در بازجویی ها گفت: حدود چند سال است در حرفه جواهر سازی در محدوده نیاوران مشغول به کار هستم و وقتی که با زن چینی دوست شدم و سنگ های قیمتی را به من نشان داد، وسوسه شدم تا سنگ ها را به دست آورم که با نشان دادن صفحه اینستاگرام ساخت و فروش جواهر مربوط به محل کارم ، اعتماد وی را به خود جلب کردم که پیشنهاد خود را به وی دادم و اوهم قبول کرد و سنگ ها را به من داد و وقتی دیدم او به کشورش بازگشته است فرصت را مناسب دیدم و گوشی ام را خاموش کردم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *