پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری کیف قاپی که شبیه بازیگر سریال پایتخت بود +عکس

کیف قاپ تک رو مناطق مرکزی شهر سرانجام پس از دهها سرقت با تیز هوشی یکی از مالباخته ها و شباهت چهره اش با یکی از بازیگران سریال پایتخت شناسایی و دستگیر شد.

۳۵۹۷۶۱_۵۸۴

به گزارش  خبرگزاری میزان، ۱۳ آبان امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۰۶ نامجو از سرقت کیفش توسط مرد موتور سواری خبر داد.
با شکایت زن جوان پرونده با دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

زن جوان پس از حضور در پایگاه پلیس آگاهی  در اظهاراتش به کاراگاهان گفت : در خیابان پالیزی به صورت پیاده در حال تردد بودم که ناگهان سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت قدیمی هوندا ۱۲۵ به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به سرقت کیف دستی حاوی گوشی تلفن همراه ، کارت عابربانک حاوی رمز  کرد.

مالباخته در ادامه اظهاراتش در خصوص مشخصات ظاهری سارق کیف خود به کارآگاهان گفت :  در زمان نزدیک شدن سارق به سمت من ، شباهت زیاد این شخص به یکی از بازیگران سریال پایتخت باعث شد تا ذهن من به سمت این موضوع کشیده شود که ناگهان وی اقدام به قاپیدن کیف از داخل دست من کرد و بلافاصله در مسیر خلاف حرکت خودروها از محل متواری شد.

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر امکان شناسایی تصویر متهم و انجام چهره نگاری ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی مصطفی ۴۳ ساله که دارای سابقه کیف قاپی بود شناسایی شد. بررسی سوابق “مصطفی . ی” حکایت از آن داشت که او  آخرین بار نیز به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده اما پس از آزادی در آبان دوباره سرقت هایش را شروع کرده است.

همزمان با انجام چهره نگاری و شناسایی تصویر متهم ، کارآگاهان در بررسی تراکنش مالی عابر بانک مالباخته نیز موفق به شناسایی چند نفر از شهروندان شدند که پس از تاریخ سرقت عابربانک مالباخته ، پول از حساب مالباخته به حساب آنها واریز شده بود.  این افراد پس از شناسایی و حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که فردی ۴۰ تا ۴۵ ساله در زمان مراجعه آنها به عابر بانک تبه بهانه اینکه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از حساب خود برداشت کرده و دیگر امکان برداشت پول از حساب خود را ندارد، از آنها درخواست می کرد تا معادل این مبلغ  را به او نقدا پرداخت کرده و در عوض همین مبلغ از طریق کارت به کارت به حساب آنها بازگردانده شود.با توجه به اظهارات این افراد، زمانیکه تصویر مصطفی به آنها نشان داده شد همگی او را شناسایی کردند.

با شناسایی دقیق مصطفی به عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان ۱۷ شهریور شده و او را دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری صراحتا به دهها فقره کیف قاپی به شیوه تک سرنشین در مناطق مرکزی سطح شهر تهران به ویژه در خیابان ولیعصر ، میدان هفت تیر ، سهروردی ، ونک و  میدان پالیزی  با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ اعتراف کرد.

سرهنگ رحیم فرزام رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کیف قاپی و همچنین شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان تصویر بدون پوشش مصطفی برای شناسایی سایر جرایمش با دستور قاضی پرونده منتشر می شود. افرادی که متهم را شناسایی کرده اند می توانند برای ثبت شکایت به این پایگاه در خیابان نیلوفر مراجعه کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *