دوشنبه , ۳۱ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری پدر هاکان شوکور به اتهام همکاری با کودتاگران

پدر  استوره فوتبال ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن و همدستی با کودتاگران دستگیر شده و تمام دارایی های وی ضبط شده است…

www.dustaan.com-دستگیری پدر هاکان شوکور به اتهام همکاری با کودتاگران

 پلیس به دنبال دستگیری شوکور است.
سرمد شوکور روز گذشته به هنگام خروج از نماز جمعه در شهر آداپازاری دستگیر و هنگام بازجویی پلیس به علت بیماری قند، دچار ناراحتی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. او امروز به دنبال کنترل های پزشکی به درخواست دادستان، توسط دادگاه روانه زندان شد.
دادستانی ترکیه هاکان شوکور اسطوره فوتبال ترکیه و نماینده پیشین حزب حاکم عدالت و توسعه و پدر پیمانکار ساختمانی وی را به تامین مالی «فتو» متهم کرده و دستور دستگیری آن ها را داده بود.
دولت آنکارا، فتح الله گولن را به تشکیل سازمان تروریستی و ساختار دولت موازی در درون دستگاه های دولتی متهم کرده و به اختصار این سازمان را ‘فتو’ نام گذاشته است.
هاکان شوکور سال گذشته با نگرانی از احتمال دستگیری، به همراه خانواده اش به آمریکا رفته و در آن کشور به سر می برد.وی محبوب ترین و سرشناس ترین فوتبالیست های ترکیه بود و از وی به عنوان اسطور فوتبال یاد می شد. بعداز ورود به سیاست و نمایندگی مردم استانبول از حزب حاکم عدالت و توسعه ،ستاره او مدتی در آسمان سیاست درخشید ولی با جدا شدن راه جماعت گولن با حزب حاکم و متهم شدن عوامل گولن به عملیات ارتشا و فساد علیه دولت آنکارا در دسامبر سال ۲۰۱۳، ستاره بخت او نیز برگشت.
هاکان شوکور در سوپر لیگ فوتبال ترکیه، جام ملت های اروپا ۲۰۰۲، ۲۰۰۰ و ۱۹۹۶، باشگاه فوتبال بلکبرن، باشگاه فوتبال گالاتاسرای، باشگاه فوتبال تورینو، باشگاه فوتبال اینتر میلان، باشگاه فوتبال پارما، لیگ برتر فوتبال انگلستان، تیم ملی فوتبال ترکیه و تیم ملی فوتبال جوانان ترکیه بازی کرده است.
گل او به کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ سریع ترین گل تاریخ جام جهانی ثبت شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *