پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری هکر ۱۸ ساله سایت کلش در جیرفت

جوان ۱۸ ساله جیرفتی با راه اندازی سایتی مشابه کلش اف کلنز اقدام به کلاهبرداری از چندین نفر کرده بود.

https://www.bleepstatic.com/images/stock-photos/hacking/hacker2-resized.png

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری هکر جوان ۱۸ ساله سایت بازی کلش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ماشاالله ملایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوان ۱۸ ساله جیرفتی با طراحی سایتی مشابه به سایت اصلی بازی کلش از چند نفر کلاه برداری کرده بود.
وی ادامه داد: این امر با توجه به تعداد زیاد شکایت در تهران مورد پیگیری پلیس فتای پایتخت قرار می گیرد.
وی گفت: پلیس فتا پس از رصد اوضاع و اطلاع از کسر شدن مبالغی چند میلیونی از حساب بانکی شاکیان، این هکر ۱۸ ساله جیرفتی را شناسایی و با همکاری فرمانده انتظامی و پلیس فتای جیرفت بازداشت می کند.
فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه این پسر ۱۸ساله جیرفتی دانش آموز رشته کامپیوتر است خاطرنشان کرد: با توجه به مهارت طراحی و هدایت کاربران فضای مجازی به این سایت کاربران بسیار زیادی با ورود به سایت از آن خرید کرده بودند.
وی ادامه داد: وی در اعترافات اولیه خود هدف از این کار را ثابت کردن خود در حوزه طراحی سایت های مشابه واقعیت و کسب درآمد عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه کلش نوعی بازی است که بر خلاف آموزه های دینی ما طراحی شده است بیان کرد: هزینه این بازی نوعی آسیب رساندن به اعتقادات دینی است لذا خانواده ها در این زمینه بیشتر توجه کنند.
سرهنگ ملایی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی دقت داشته باشند برای هر نوع خرید در این فضا حتما از طریق درگاه های معتبر ورود کنند.
شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *