پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری مرده‌ ای که جعل می‌ کرد

جاعلی که با درست کردن گواهی فوت جعلی، برای خود مجلس ختمی گرفته و کارهای غیرقانونی خود را با یک هویت جعلی انجام می داد، در دام پلیس گرفتار شد.

  اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

دستگیری مرده‌ ای که جعل می‌ کرد

جاعل حرفه‌ای برای این‌که دوباره به زندان برنگردد با جعل گواهی فوت برای خودش مجلس ختم گرفت و قبر خرید. او با هویت جعلی، اقداماتش را ادامه داد تا این‌که در دام پلیس گرفتار شد.

به گزارش جام‌جم، اوایل مرداد امسال گزارشی از پلیس شهر اراک در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت که نشان می‌داد چند نفر از افرادی که برای ثبت نام و دریافت گواهینامه به یک آموزشگاه رانندگی در شهر اراک رفته‌اند، مدارک گواهی اشتغال به تحصیل و کارت پایان خدمت جعلی به این آموزشگاه ارائه کرده‌اند. در ادامه معلوم شد این افراد در دام اعضای یک باند جعل که در کرج و تهران فعالیت می‌کنند، گرفتار شده‌اند و برای گواهی اشتغال به تحصیل و کارت پایان خدمت سربازی پول پرداخت کرده‌اند.

 

همزمان با این گزارش، پرونده‌ای در شعبه۱۳ بازپرسی دادسرای جنایی کرج تشکیل شد و با دستور بازپرس حسن علایی اصل ثمرین، تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای این باند جعل و کلاهبرداری آغاز شد.

 

جست‌وجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد، اسناد و مدارک جعلی که این باند آن را تهیه کرده و می‌فروشند از طریق پیک‌های موتوری جابه‌جا می‌شود. همین سرنخ کافی بود که ماموران تحقیقات خود را روی پیک‌های موتوری متمرکز کنند. در این مرحله سه پیک موتوری شناسایی و به پلیس آگاهی فراخوانده شدند.

 

این افراد بازجویی شده و گفتند از ماجرای مدارک جعلی و فعالیت این باند خبری نداشتند. آنها فقط در تماس‌هایی که افرادی به عنوان سفارش‌دهنده با آنها می‌گرفتند به مقابل در خانه یا محله‌هایی می‌رفتند، بسته‌هایی را تحویل گرفته و به نشانی‌ای که آنها می‌دادند، می‌بردند. در ادامه تحقیقات معلوم شد گفته‌های این افراد صحت داشته و آنها از ماجرای فعالیت اعضای این باندخبری نداشته‌اند. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش یکی از اعضای این باند را شناسایی و بازداشت کردند.

 

او با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهارات ضد و نقیضی را بیان کردو مدعی شد که اشتباهی بازداشت شده است. این در حالی بود زمانی که این متهم در مواجهه حضوری با پیک‌های موتوری قرار گرفت، آنها او را به عنوان یکی از افرادی معرفی کردند که بسته‌های سفارشی را به آنها می‌داده تا به مقصد برسانند.

 

در این مرحله متهم که راز فعالیت خود را فاش شده می‌دید، سکوت خود را شکست و به همدستی با مردی به نام بهروز که سرکرده باند بود و چهار مرد دیگر که همگی از اقوامش هستند و در ارتباط با جعل اسناد و مدارک فعالیت داشتند، اعتراف کرد. با اعتراف‌های این مرد بود که سرکرده باند و چهار همدست دیگرش نیز بازداشت شدند و به جرایمشان اعتراف کردند.

 

بهروز ۲۳ ساله، سرکرده باند به افسر تحقیق گفت: معتاد بودم و به خاطر نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر چند بار به زندان افتادم. در آنجا با یک جاعل حرفه‌ای آشنا شدم و مدتی بعد با هم از زندان آزاد شدیم. او بعد از آزادی به من کارهای مربوط به جعل اسناد ملکی و مدارک هویتی را آموزش داد. مدتی با او همدستی کردم و بعد خودم تنهایی به کار جعل ادامه دادم.

 

وی افزود: دو بار به اتهام جعل اسناد و مدارک و فروش آن به زندان افتادم. یک‌بار در مرخصی از زندان فرار کردم و یک بار هم با سپردن وثیقه، دیگر به زندان برنگشتم، چون می‌دانستم که پلیس در تعقیبم است به اقدام عجیبی دست زدم. این بار برای خودم گواهی فوت صادر کردم و به کمک خانواده‌ام آن را به ثبت احوال ارائه داده و شناسنامه‌ام به این طریق باطل شد و شناسنامه جعلی برای خودم درست کردم. حتی برای این‌که ماجرای مرگ دروغین من واقعی‌تر به نظر برسد، قبری در گورستان برای خود خریدم و مراسم خاکسپاری دروغین راه انداختم.

 

متهم به قتل ادامه داد: بعد با هویت جعلی به زندگی‌ام ادامه دادم. از یک سال پیش با پنج نفر از اقوامم گروه جدیدی را تشکیل داده و جرایم خود را از سر گرفتیم. مدرک تحصیلی از مقطع ابتدایی تا دکترا، گواهینامه اشتغال به تحصیل، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه، سند املاک، سند موتورسیکلت، خودرو و… برحسب سفارشی که می‌گرفتیم برای خریداران ارسال می‌کردیم. قیمت مدارک جعلی فرق می‌کرد. مبلغ فروش آن از یکصد هزار تومان شروع می‌شد و به میلیون‌ها تومان می‌رسید.

 

سرکرده باند افزود: در این مدت مبالغ کلان نصیب هر کدام از اعضای باند می‌شد. مدارک جعلی را برای متقاضیان در تهران، کرج و دیگر شهرها از طریق پیک موتوری و پیک خودرویی ارسال می‌کردیم و خریداران پول مدارک را برایمان کارت به کارت می‌کردند. با پولی که از این کلاهبرداری‌ها نصیبم شد، خودروی مدل بالا و خانه‌ای در یکی از محله‌های شمالی تهران که ارزش میلیاردی داشت، خریدم.

 

با اعتراف این متهم و همدستانش آنها به اتهام مشارکت در جعل اسناد و مدارک روانه زندان شدند.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *