سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری قاچاقچی خطرناک توسط پلیس دوچرخه سوار! +عکس

یکی از پلیس های دوچرخه سوار کانادا موفق به دستگیری قاچاقچی سرشناسی شده است.

خبرگزاری تسنیم: ماموران پلیس دوچرخه‌سوار کانادا حین گشت‌زنی در یک جاده مخصوص دوچرخه‌سواری به فردی که مظنون به حمل موادمخدر بوده، دستور ایست می‌دهند و با فرار این فرد، تعقیب و گریز آغاز می‌شود و  در نهایت پلیس موفق به بازداشت وی می‌شود.

بر اساس گزارش سی‌بی‌اس،پس از بازداشت این فرد، ماموران پلیس به اصالت مدارک شناسایی آمریکایی او شک می‌کنند و وی را به پاسگاه منتقل می‌کنند.

اما ماجرای تشخیص هویت «کاتای خائوهونه سیچانتا»(Katay-Khaophone Sychanta)، قاچاقچی معروف در نوع خود جالب توجه است که حین انگشت‌نگاری در پاسگاه، پلیس متوجه می‌شود که بند آخر یکی از انگشتان دست راست فرد مظنون قطع شده است.

پلیس دوچرخه‌سوار قاچاقچی معروف را دستگیر کرد

 دستگیری قاچاقچی خطرناک

این در حالی است که پیش از این وزارت امنیت داخلی آمریکا «سیچانتا» را در فهرست ۱۰ متهم اصلی تحت تعقیب خود قرار داده بود.

جستجو در بانک اطلاعات مظنونان، با استفاده از این مشخصه پلیس را متوجه این موضوع کرد که «سیچانتا» یکی از قاچاقچیان مهم تحت تعقیب در آمریکا است.

بر این اساس، سازمان مهاجرت و حفاظت از مرزهای آمریکا این فرد لائوسی‌الاصل را به ظن رهبری یک باندفروش «ماری‌جوانا» و «اکستازی» در ایالات‌های میشیگان، اوهایو، ایلینوی، ماساچوست، جورجیا و نیویورک تحت تعقیب قرار داده است.

پلیس دوچرخه‌سوار قاچاقچی معروف را دستگیر کرد

وزارت امنیت داخلی آمریکا هم با تعیین جایزه ۲۵ هزار دلاری برای دستگیری «سیچانتا»، وی را در بالای فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

علاوه بر این، استان اونتاریوی کانادا هم برای «سیچانتا» به خاطر اتهام‌های مشابه حکم جلب صادر شده است.

نخستین بار حکم بازداشت «سیچانتا» در سال ۲۰۰۵ در ایالت میشیگان آمریکا و به اتهام تلاش برای فروش موادمخدر صادر شده بود ولی در آن زمان او از دست پلیس گریخت.

در سال ۲۰۱۳ نیز حکم بازداشت جدیدی برای او صادر شد ولی پلیس از محل زندگی او خبر نداشت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *