پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری دو کارمند به اتهام کلاهبرداری میلیاردی از یک شرکت

فردی که از شرکت سابق خود در حدود ۴۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، با شکایت مدیر شرکت، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از شرکت سابق خود کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، اظهار داشت: با وصول پرونده‌ای از سوی یکی از شرکت‌های پرداخت الکترونیک مبنی بر هک و دسترسی غیرمجاز به سرورهای رایانه‌ای آن شرکت توسط اشخاص ناشناس و سرقت تعداد قابل توجهی رمز شارژ تلفن همراه از سرور رایانه‌ای به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به این پلیس، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: طی هماهنگی با دادسرای جرایم رایانه‌ای،  سریعاً موضوع در دستور کار افسران پلیس فتای پایتخت قرار گرفت‌، در ابتدا با مراجعه کارشناسان آزمایشگاه ادله دیجیتال‌ این پلیس به محل شرکت شاکی و بررسی فنی و طبق به کارگیری روش‌های فنی و رایانه‌ای‌، مشخص‌ شد متهمان  دو نفر از کارکنان شرکت بوده و با دسترسی به سیستم و رمز ورود در فرصتی مناسب اقدام به استخراج اطلاعات مورد نیاز شرکت کرده اند.

 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد : هر دو نفر به مرکز پلیس منتقل و در ابتدا منکر جرم ارتکابی شدند، ولی با ارائه ادله دیجیتال به ناچار لب به سخن گشوده ،  به جرم خود معترف و انگیزه خود را از ارتکاب به جرم کسب درآمد اعلام کردند. در این باره پرونده تکمیلی به همراه طرفین به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال  و در اختیار قانون قرار گرفتند.

 

سرهنگ “کاکوان” در پایان در مورد امنیت شبکه در بستر اینترنت هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی از راه‌های گوناگون و با ترفندهای مختلف درصدد دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود هستند برای جلوگیری از این‌گونه آسیب‌ها، شرکت‌ها در جهت ارتقا امنیت با استفاده از برنامه‌های کاربردی و وضع کردن قوانین دسترسی به سرور شرکت، راه را بر مجرمان ببندند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *