سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری جوان ۲۶ ساله ای که با اگهی فروش خودرو در دیوار کلاهبرداری می کرد

فردی که با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می کرد،توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ “جواد جهانشیری” افزود: در بررسی اظهارات مرد جوان مشخص شد که این فرد پس از برگزاری مراسم عروسی برای کار در آژانس قصد خرید خودرو داشته که در پی درج تبلیغات یک دستگاه خودرو در سایت دیوار با قیمت پایین بلافاصله با فرد فروشنده تماس گرفته و برای از دست ندادن معامله فوراً مبلغ ۳۰ میلیون ریال را به صورت کارت به کارت به حساب وی واریز کرده که به محض واریز پول به حساب، فرد کلاهبردار خود را از دسترس خارج و آگهی وی نیز از روی سایت دیوار برداشته می شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات در فضای سایبر متهم را که جوانی ۲۶ ساله به نام سعید است را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد طی چهار ماه گذشته مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال بابت بیعانه های آگهی جعلی به حساب این فرد شیاد واریز شده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی متهم از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در بستر اینترنت و سایت های پر طرفدار واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار و … پس از مشاهده کالا یا خدمات انجام شده، در تکمیل فرایند از بستر حقیقی و فیزیکی استفاده کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *