شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۶ قبل از ظهر به وقت تهران

دستور قتل عمه و دخترعمه از زندان

پسر دانشجو که عمه‌اش را با شلیک گلوله کشته و دخترعمه دیگرش را زخمی کرده بود، با شکسته شدن حکم مجازاتش در دیوان‌عالی کشور به‌زودی پای میز محاکمه قرار می‌گیرد.

دستور قتل عمه و دخترعمه از زندان

به گزارش جام‌جم، اوایل شهریور سال ۹۷ مرد موتورسواری با توقف مقابل یک آرایشگاه زنانه در پیشوای ورامین، به سوی دو زن جوان شلیک کرده و گریخت. در ادامه زن ۳۴ ساله به نام سعیده و و خواهرزاده ۲۳ ساله‌اش سحر، به بیمارستان منتقل شدند که سعیده بر اثر شدت جراحات جان باخت.  با بهبود دختر جوان تحقیقات از او آغاز و هویت قاتل شناسایی شد. سحر به ماموران گفت: شوهرخاله‌ام به خاطر قاچاق موادمخدر در زندان بود و همین باعث شد خاله‌ام تصمیم به طلاق بگیرد. روز حادثه من و خاله‌ام قصد ورود به آرایشگاه را داشتیم که پسردایی‌ام سد راه ما شد. او حرف‌های عجیبی ‌زد و مدعی بود رفتارهای ما مشکوک است. او اسلحه شکاری همراه داشت و به سمت ما شلیک کرد.
در ادامه پسر ۲۵ ساله به نام مهرداد دستگیر شد و در اعترافاتش گفت: به سحر علاقه داشتم و می‌خواستم با او ازدواج کنم. یک روز شوهرعمه‌ام از زندان با من تماس گرفت و حرف‌های عجیبی زد. او می‌گفت، عمه‌ام و سحر در آرایشگاه کارهای غیراخلاقی انجام می‌دهند. از من خواست برای جلوگیری از آبروریزی آنها را بکشم و قرار شد قتل را گردن بگیرد.
با اعتراف‌های پسر جوان، شوهرعمه سابقش به نام فرهاد هم بازداشت شد و آمریت در قتل را گردن گرفت. دوست صمیمی مهرداد به نام میلاد که متهم را از محل قتل فراری داده بود نیز دستگیر شد.   مهرداد چندی قبل در شعبه ۵دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در این جلسه پدر مقتول برای نوه‌اش درخواست قصاص کرد. سحر هم خواستار مجازات پسر‌دایی‌اش شد. مهرداد در این جلسه در دفاع از خود گفت: شوهرعمه‌ام دستور قتل را از داخل زندان صادر کرد و من تحت‌تاثیر حرف‌های او این کار را کردم.
سپس فرهاد اتهام را رد کرد و گفت: مهرداد به خاطر اختلاف با عمه‌اش این قتل را انجام داد و بی‌دلیل پای مرا به این پرونده باز کرد.  میلاد هم به عنوان آخرین متهم گفت: من از نقشه مهرداد خبر نداشتم و فقط او را به مقابل آرایشگاه رساندم.
در حالی که قضات برای صدور رای وارد شور شده بودند، پدر مقتول با مراجعه به دادگاه نوه‌اش را بخشید. به این ترتیب مهرداد به هشت سال زندان به خاطر قتل و پرداخت دیه و یک سال زندان به خاطر زخمی کردن دخترعمه‌اش محکوم شد. فرهاد نیز به خاطر تحریک متهم ردیف اول به سه سال زندان محکوم شد. قضات دادگاه همچنین میلاد را از دست داشتن در این ماجرا تبرئه کردند. در ادامه این پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان رای را نقض کرده و برای رفع ایراداتی به دادگاه بازگرداندند. قرار است متهمان به‌زودی محاکمه شوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *