غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده گفت:جمعیت یارانه بگیر کشور در حال حاضر حدود ۷۶میلیون نفر است که این میزان جمعیت یارانه بگیر به این معنی نیست یارانه ها بصورت هدفمند پرداخت نمی شود و تبعیض در این رابطه وجود دارد چرا که نمی شود به تمامی مردم به یک میزان یارانه پرداخت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت در بودجه سال ۹۷ مقرر کرده که به  ۴۱ میلیون و ۸۰۰هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به عبارتی نمی توان گفت بیش از حدود  ۴۲ میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:در سال آینده تقریبا به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:دولت در بودجه سال آینده به ۴/۷ میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) که شامل ۳/۹میلیون نفر مستمری بگیر و ۸۰۰ هزار نفر مددجوی موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند.

وی ادامه داد:همچنین دولت به حدود ۳/۶میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل ۱/۳ میلون نفر مستمری بگیران و ۲/۳ میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند،همچنین یارانه به ۱/۲ میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می شود .

وی ادامه داد:به افراد ساکن در دهستان های با ضریب ۶،۷،۸،۹ که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی های است، یارانه پرداخت می شود که شامل حدود ۸میلیون نفر در ۱۵۹۸ دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می شود.

یارانه بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان در سال آینده قطع نمی شود

جعفرزاده ایمن آبادی افزود:به گروه های نیازمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که شامل حدود ۱۱ میلیون نفر است یارانه پرداخت می شود که شامل ۵ میلیون و ۳۰۰هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه شده و  پشت نوبتی ، ۳ میلیون و ۲۵۰هزار نفر رانندگان برون شهری، یک میلیون و ۱۵۰هزار نفر قالیبافان، ۷۱۰هزار نفر صیادان و ۲۵۰هزار نفر طلبه، ۹۰هزار نفر خادمان مساجد، ۲۸۰هزار نفر باربران، یک میلیون نفر عشایر و ۴/۸ میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان بعلاوه افراد تحت تکلف و حدود ۲ میلیون و ۹۵۰هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می شود.

حدود ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود

وی ادامه داد:حدود ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود و پیش بینی می شود با انجام این مهم ،حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰میلیارد تومان منابع  مالی حاصل شود که تماما صرف اشتغال جوانان می شود.

پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می کنند،افزود:باید در کشور فقرزدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصا پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.