پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

در دوران بارداری این میوه ها را بخورید

دوران بارداری اهمیت زیادی برای سلامت جنین و نوزاد دارد رژیم غذایی و سبک زندگی زنان در دوران بارداری باید به گونه ای باشد که سلامت نوزاد و مادر را به رقم بزند. اما چه رژیم غذایی برای مادران باردار خوب است ؟ چه میوه هایی سلامت جنین و مادر باردار را به ارمغان می آورد. در این مطلب میوه هایی که برای سلامتی مادر و جنین مناسب است را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

بانوان باردار، مصرف میوه را فراموش نکنندباشگاه خبرنگاران جوان؛  حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

مجله دوستان : دوران بارداری به دلیل حساسیت‌هایی که دارد نیاز به مراقبت‌های شدید دارد و داشتن تغذیه مناسب از مهمترین آن‌هاست و خانم‌های باردار باید بدانند که از چه رژیم غذایی استفاده کنند و چه خوراکی‌هایی را بخورند در اینجا به معرفی مواد غذایی که برای بانوان باردار مفید است می‌پردازیم .

اهمیت مصرف میوه در طول روز

مصرف انواع میوه‌ها به دلیل آنکه سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند به خانم‌های باردار توصیه می‌شود و این بانوان باید در طول روز چندین مرتبه انواع میوه‌ها و سبزیجات رامصرف کنند.

بانوان باردار، مصرف میوه را فراموش نکنند

میوه های آلرژی زا را جدی بگیرید

این درست است که مصرف میوه‌ها بسیار مهم است، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که خوردن برخی از میوه‌ها می‌تواند برای شماحساسیت زا باشد و سبب بروز آلرژی شود که از جمله آنها می‌توان به توت فرنگی یا کیوی اشاره کرد، لذا اگر به میوه‌ای خاص حساسیت دارید دقت داشته باشید.

 

بانوان باردار، مصرف میوه را فراموش نکنند

ویتامین C را فراموش نکنید

ویتامین C سرشار از خواص مفید است و به خانم‌های باردار توصیه می‌شود که حتما در طول روز این ویتامین را مصرفت کنند، ویتامین C را می‌توان از سبزی‌های برگ سبز همچون کلم بروکلی و میوه‌های تازه مثل کیوی، توت، گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی و پرتقال دریافت کرد.

بانوان باردار، مصرف میوه را فراموش نکنند

مصرف میوه را قطع نکنید

اغلب خانم‌های باردار در طول بارداری خود ویار را تجربه می‌کنند و در همین دوران علاقه چندانی به خوردن میوه از خود نشان نمی‌دهند، اما به این خانم‌ها توصیه می‌شود که مصرف میوه‌ها را به هیچ وجه قطع نکنند و حداقل پنج بار در روز از انواع میوه‌ها استفاده کنند زیرا این موضوع سبب سلامت آنها و جنین می‌شود.

 

در دوران بارداری این میوه ها را بخورید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *