سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

درگذشت ایرج صفدری چهره‌ پرداز و بازیگر کهنه‌ کار سینما +عکس

ایرج صفدری چهره‌ پرداز و بازیگر کهنه‌کار سینما در ۸۰ سالگی درگذشت | چهره‌پردازی «تنگسیر»، «میرزا کوچک‌خان»، «مردی که موش شد» و «کفش‌های میرزا نوروز» از آثار اوست.

به گزارش خبرآنلاین،ایرج صفدری چهره پرداز و بازیگر کهنه کار سینما در ۸۰ سالگی درگذشت. خبر درگذشت این هنرمند قدیمی در اینستاگرام عبدالله اسکندری چهره پرداز سرشناس منتشر شده است.

اسکندری در این باره نوشت: «استاد ایرج صفدری ازگریمورهای قدیمی ازمیان ما پرکشید روحش شاد تسلیت به تمام دوستدارن سینما و خانواده محترم صفدری.»
ایرج صفدری متولد سال ۱۳۱۷ بود و از دهه ۳۰ فعالیت در سینما را شروع کرد. او در بسیاری از آثار مشهور سینمای پیش از انقلاب و پس از انقلاب به عنوان چهره پرداز و طراح چهره پردازی فعالیت کرده است.

از برخی آثار مشهور او در زمینه چهره پردازی می توان به «تنگسیر»، «میرزا کوچک خان»، «مردی که موش شد» و «کفش های میرزا نوروز» اشاره کرد.

او در دوران فعالیت خود در برخی آثار سینمایی به عنوان بازیگر نیز جلوی دوربین رفته است که «سردار جنگل»، «شکار خاموش» و «آوای دریا» برخی از آن ها هستند.

تصویر زیر که در اینستاگرام عبدالله اسکندری منتشر شده، ایرج صفدری را در حال گریم کردن فرامرز قریبیان در فیلم «قانون» نشان می دهد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *