جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

دره عشق ایران کجاست؟! +عکس

«دره عشق»، منطقه‌ای چشم‌نواز و دیدنی از طبیعت در گوشه‌ای از استان چهار محال بختیاری است. در هر سکانس از این طبیعت می‌توانید چهره‌ی جدید و بکری را مشاهده کنید.

ولی چرا اینجا را دره عشق می‌نامند؟

افسانه‌ای بین محلی‌هایی که در این دره زندگی می‌کنند وجود دارد، آنها می‌گویند در زمان‌های قدیم عاشق و معشوقی در این دره زندگی می‌کردند که به دلیل نبود پل در این دره تنها راه رسیدن به یکدیگر را رفتن در رودخانه می‌دانستند. از آن زمان به بعد این دره مشهور به دره‌ی عشق شد. سند معتبری مبنی بر این ادعا که بین آنها، وجود ندارد.

جاذبه‌های دره عشق چیست؟

الی گشت : تماشای کارون؛ طولانی‌ترین رود ایران که حدود ۹۵۰ کیلومتر است در میانه‌های راهش از دره عشق می‌گذرد.

– رفتن به آبشار دره عشق؛ آبشاری در دل کوه‌های دره عشق وجود دارد که در آن آب با سرعت زیاد از دل کوه به بیرون می‌آید و از ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر سقوط می‌کند. وجود این آبشار در کنار شالیزارها منظره‌ای کم‌نظیر را به وجود آورده که دل هر رهگذری را می‌رباید.

– منطقه حفاظت‌شده هلن؛ منطقه‌ای وسیع که در آن سراسر جنگل‌های بلوط به چشم می‌خورد و تنها بخش نسبتاً کمی آن را مراتع تشکیل داده است. این منطقه حفاظت‌شده هلن نام دارد. نام آن به نشان احترام به پرستاری که در آنجا به مداوای مردم می‌پرداخته، هلن گذاشته شده است.

– علاوه به راین، روستاهای تماشایی منطقه و عشایر را هم باید تماشا کنید. رفتینگ در رود کارون هم یکی از کارهایی است که در دره عشق نباید آن را از دست بدهید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *