چهارشنبه , ۱۹ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

درمان کم خونی با گزنه و لیموترش

برای درمان کم خونی دمنوش گزنه و لیمو ترش بنوشید.

پیش‌نویس خودکار

گزنه و لیموترش در خدمت درمان کم خونی

اگر خواص فوق العاده این دو ماده غذایی در کنار هم قرار گیرد، یک درمان طبیعی برای مقابله با کم خونی به دست می آید.

 

مواد لازم

گزنه سبز خشک شده ۵ قاشق معادل ۵ گرم
آب لیموترش ۱ عدد
آب ۱ لیتر

 

روش تهیه و استفاده

برای تهیه این دمنوش ضد کم خونی لازم است که یک لیتر آب را بجوشانید. به محض اینکه آب جوش آمد زیر شعله را خاموش کنید و گزنه را به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد.

سپس دمنوش تان را صاف کرده و آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید. می توانید این دمنوش را با اندکی استویا یا عسل شیرین کنید.

توصیه می شود که این نوشیدنی را در طول روز و خارج از وعده های غذایی میل کنید. به عنوان مثال می توانید یک تا دو استکان به صورت ناشتا، یک استکان وسط روز و یک استکان دیگر عصر مصرف کنید. این نوشیدنی را به مدت ۱۵ روز مصرف کنید تا میزان آهن بدنتان بالا برود. این کار باعث پیشگیری و همچنین درمان کم خونی می شود. بعد از دو هفت مصرف، میزان مصرف را کاهش داده و به روزانه یک استکان بسنده کنید.

توصیه می شود خانم‌ها به محض شروع قاعدگی از این دمنوش استفاده کنند تا کمبود آهن جبران شود. برای افزایش تأثیرگذاری این درمان توصیه می شود که به غذاهایتان نیز لیموترش بزنید. چون این کار باعث افزایش جذب آهن موجود در مواد غذایی مصرفی می شود.

جعفری خام نیز یک ماده غذایی فوق العاده برای جذب ویتامین C و آهن همزمان است. می توانید در کنار این درمان از جعفری نیز استفاده کنید. همچنین باید بگوییم که دمنوش گزنه ممکن است باعث ایجاد مشکل دفع و همچنین سردرد و ضایعات پوستی موقت شود. اما این مشکلات خیلی زود برطرف می شوند و علامت این هستند که درمان گیاهی شما در حال تأثیرگذاری است.

برای پیشگیری از ابتلا به کم خونی حتماً به برنامه غذایی تان مواد غذایی حاوی آهن اضافه کنید. اگر پزشکتان صلاح می داند مکمل مصرف کنید.

 

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *