سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶ قبل از ظهر به وقت تهران

درمان سوختگی مو با دکلره

خیلی از خانم‌ها عاشق رنگ موهای مختلف هستند و تمایل دارند تند تند رنگ موهای خود را عوض کنند. معمولا رنگ‌های روشن را می‌پسندند و برای این که دقیقا همان رنگی که می‌خواهند بر روی موهایشان تشکیل شود، نیازمند دکلره هستند. دکلره ماده‌ای است که موها را بی رنگ می‌کند تا هر رنگی که می‌خواهید بر روی آن بگذارید و همان شکلی بشود که می‌خواهید.

اما دکلره به موها آسیب نمی‌رساند؟ ماده‌ای شیمیایی که می‌تواند رنگ دانه های مو را از بین ببرد، به خود موها آسیبی نمی‌رساند؟ بلی! آسیب می‌رساند. دکلره یکی از موارد آرایشی است که می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی سلامت موها بگذارد. دکلره موها را می‌سوزاند و آنها را شکننده می‌کند. اگر می‌خواهید موهای سالمی داشته‌باشید، یا باید از مواد آسیب رسان مانند دکلره استفاده نکنید و یا به فکر درمان سوختگی مو باشید.
بدون شک زیبایی از قلمروهای فریبنده‌ی زندگی است و کمتر کسی را می‌بینیم که به رنگ مو بی‌تفاوت باشد. بنابراین به سراغ راه دوم یا درمان می‌رویم. درمان سوختگی مو با دکلره با روش‌های مختلف در زیر آورده شده است. با ما همراه باشید و با این روش‌های درمانی سوختگی مو با دکلره آشنا شوید. بدون شک برای شما کاربردی خواهند بود.

موی سوخته چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شاید وقتی نام موی سوخته را به کار می‌بریم، موهایی که در آتش سوخته اند و هیچ مویی روی سر فرد نیست، به ذهن خیلی‌ها برسد. اما موی سوخته یک اصطلاح است که برای مویی که موخوره دارد، شکننده است و به سادگی از وسط بریده می‌شود. معمولا بد شکل است و نمی‌توان آن را به زیبایی آراست. مویی که سوخته‌باشد، معمولا رطوبت کافی ندارد و پروتئین‌های آن از بین رفته‌اند. موی سوخته شبیه به یک بافت مرده است و بسیار آسیب پذیر است.
هنگامی که دکلره رنگدانه‌های مو را از بین می‌برد، بسیاری از بخش‌های محافظتی مو مانند روغن، رطوبت و پروتئین‌های محافظت‌کننده‌ی آن نیز از بین می‌روند. مویی که با دکلره می‌سوزد بسیار شبیه به سوختگی مو با اتو مو و وسایل حرارتی است.

 

ویژگی های موی سوخته با دکلره

موهایی که با دکلره سوخته باشد، شرایط زیر را دارد؛
⦁ رنگ موی سوخته با دکلره کدر می‌شود.
⦁ موهایی که با دکلره سوخته‌اند به راحتی گره می‌خورند.
⦁ موهایی که موخوره زیادی دارند معمولا مشکوک به سوختگی هستند.
⦁ موهایی که با دکلره سوخته‌اند در هوا باقی می‌مانند زیرا الکتریسینه ساکن آنها زیاد است.
⦁ مویی که خشک و زبر باشد احتمالا بارها دکلره بر رویش گذاشته شده‌است.

راه کارهای درمان سوختگی موها با دکلره

بدون شک بهترین کار پیشگیری است. اینکه شما از استفاده از دکلره پرهیز کنید، به مراتب بهتر از این است که بخواهید سوختگی مو با دکلره را درمان کنید. اما در ادامه روش ‌هایی برای مراقبت از پوست و درمان سوختگی مو با دکلره موثر هستند را آورده‌ایم. با ما همراه باشید.
⦁ از بدتر شدن آسیب پیشگیری کنید.
یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در درمان سوختگی مو با دکلره موثر باشد، این است که مو را بیشتر از اندازه اذیت نکنید. اگر موهای خود را دکلره کرده‌اید، به اندازه‌ی کافی موهای خود را در معرض آسیب قرار داده‌اید، لازم نیست که با سشوار، اتو مو و ابزار حرارتی از این قبیل، فشار را بر موها افزایش دهید.
اگر حتما می‌خواهید از سشوار استفاده کنید، سعی کنید که سشوار را از فاصله ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متری موهای خود بگیرید. اگر سشوار و حرارت آن را زیاد به موهای خود نزدیک کنید، رطوبت موها از بین می‌رود و خشک و خشک‌تر می‌شوند. همین خشکی مو بدتر به موها آسیب می‌رساند و آنها را در معرض شکستگی و موخوره قرار می‌دهد.
همچنین زمانی که دوش می‌گیرید، آب را زیاد داغ نکنید. حرارت زیاد آب می تواند موها را خشک کند و رطوبت آنها را از بین ببرد. همچنین چربی‌های طبیعی مو نیز در خطر هستند و با آب داغ از بین می‌روند.
⦁ نرم کننده برای موهای آسیب دیده واجب است.
کسانی که موهای خود را رنگ می‌کنند، باید در حمام از نرم‌کننده‌ها استفاده کنند تا خشکی موهایشان کاهش پیدا کند. شامپوهای نرم‌کننده می‌توانند برای برق دادن به موها و زیباتر کردن آنها موثر باشند. همچنین شانه کردن موهایی که با نرم‌کننده شسته شده‌اند، بسیار راحت‌تر از موهای خشک و شکننده ای است که نرم کننده بر روی آنها زده نشده و با شامپو به تنهایی شسته شده‌اند.
⦁ خشکی موها را برطرف کنید.
یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های موهایی که با دکلره سوخته‌اند، خشکی موهاست. هنگامی که موها خشک باشند، نمی‌توان به خوبی آنها را حالت داد و بسیار آسیب پذیر خواهند بود. اما برای رفع خشکی موهای خود چه باید بکنیم؟
راه‌های بسیاری برای رفع خشکی موها وجود دارند که برخی از آنها را در ادامه آورده‌ایم؛
از روغن آرگان استفاده کنید.
یکی از راه‌هایی که می‌توان بسیار موثر باشد، ماساژ دادن و چرب کردن موها با روغن آرگان است.

روغن زیتون برای موهای شما مفید است.

از دیگر روش‌هایی که برای چرب کردن موها استفاده می‌شود، روغن زیتون است. این روغن را باید قبل از حمام بر روی موها بزنید و اجازه بدهید که موها حدود ۲ ساعت به آن آغشته باقی بمانند. سپس موهای خود را در حمام بشویید.
روغن بادام برای موها مفید است.
روغن بادام از دیگر روغن‌های طبیعی است که برای برطرف کردن خشکی موها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
ماسک مو بزنید.
یکی از روش‌های برطرف کننده‌ی خشکی موها، استفاده از ماسک مو است. اگر ماسک مو بر روی موهای خود بزنید، کم کم رطوبت به موهای شما باز می‌گردد و خشکی آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
⦁ موها را زیاد نشویید و با حوله موهای خود را خشک نکنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که به بهبود شرایط موهای سوخته با دکلره کمک می‌کند، کم‌تر شستن موهاست. گفتیم که موهای سوخته خشک و بدون چربی هستند. بنابراین شستن بیش از حد آنها به جای آنکه باعث تمیزی بشود، بدتر موها را ضعیف و شکننده می‌کند.
از طرفی از انجام حرکت‌های تهاجمی و محکم با موها خودداری کنید و سعی کنید موها را به حال خود بگذارید تا خشک شوند. استفاده از سشوار و حوله می‌تواند شرایط موهای خشک را به مرابت بدتر کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *