پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

دردسر انتشار تصاویر برهنگی ۱۰ کوهنورد

مجله انلاین دوستان :  انتشار تصاویری از برهنگی گروهی کوهنورد در قله کوه کینابالو در ایالت صباح مالزی و زمین لرزه ای که در این منطقه اتفاق افتاد و دستکم یک کشته برجای گذاشت، رابطه بین برهنگی و بلایای طبیعی را در شبکه های اجتماعی و رسانه های این کشور جنوب شرق آسیا مطرح کرد.

خبرگزاری ایرنا نوشت: یک گروه ۱۰ نفره از گردشگران شامل دو کانادایی، دو هلندی، دو آلمانی و چند اروپایی دیگر هفته گذشته در قله کوه کینابالو در ایالت صباح مالزی عکس های برهنه ای گرفتند که در مالزی دردسرساز شد.

قله کینابالو در پارک دولتی کینابالو در مالزی شرقی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مکان برای مالزیایی ها محل مقدسی به شمار می رود و این منطقه را محل آسایش ابدی اجداد خود می دانند.
زلزله در این منطقه باعث کشته شدن دستکم یک زن کوهنورد زن و مصدومیت دو نفر دیگر شد. گزارش های اولیه از کشته شدن پنج نفر حکایت داشت.

چند روز پس از انتشار عکس های برهنه چند کوهنورد در شبکه های اجتماعی، زلزله ای به بزرگی ۶ ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) سواحل غربی مالزی در این ایالت را لرزاند و پس از آن کاربران شبکه های اجتماعی به رابطه برهنگی کوهنوردان و گردشگران در قله کوه و این زلزله پرداختند.
روزنامه استار مالزی نیز نوشت وقوع زلزله در رانائو ایالت صباح ممکن است ناشی از خشم ارواح و نگهبانان کوه پس از اقدام گردشگران در کینابالو باشد.

استار نوشت این دیدگاه برخی کاربران شبکه های اجتماعی است و می خواهند نتیجه بی احترامی به مراکز مقدس را نشان دهند، هر چند اعتقادی به این موضوع ندارند.
ممکن است برخی رسانه های مالزی از این موضوع به عنوان شوخی یاد کرده باشند، اما نشان می دهد برخی تفکرات خاص در مالزی در حال شکل گرفتن است که می تواند با افزایش افراط گرایی در این کشور بی ارتباط نباشد.
راهنمایان محلی گردشگران هنگام ورود به منطقه به گردشگران گوشزد می کنند با صدای بلند سخن نگویند و یا سنگ و گیاهی را از زمین برندارند.
راهنمای این گروه اعلام کرده به گردشگران هشدار داده بود در این منطقه برهنه نشوند.

پس از انتشار این خبر طی چند روز گذشته و زمین لرزه امروز، رسانه ها به موضوع بی احترامی به منطقه و رابطه برهنگی گردشگران با زلزله پرداختند.
راهنماهای کوه کینابالو که بیش از چهار هزار متر ارتفاع دارد پس از زلزله امروز برای انجام ماموریت و نجات کوهنوردانی که ممکن است دچار حادثه شده باشند به حال آماده باش درآمدند.
۱۳۸ کوهنورد هنگام زلزله در کوه بسر می بردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *