چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

درخواست رابطه نامشروع از خواهر همسر در تلگرام

مزاحم اینترنتی خانم‌ها در شبکه‌های مجازی در گرگان دستگیر شد

پلیس فتا

مسئول پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی که اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید خانم گرگانی کرده بود، خبر داد و گفت: حفظ حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین راهکار برای کاهش مزاحمت‌های سایبری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان به این پلیس واصل شده که شهروند گرگانی اعلام کرد، فرد ناشناسی در یکی از پیام‌رسان‌های موبایلی به پروفایل شخصی من و همچنین  به تصاویر و فیلم‌های خصوصی من دسترسی پیدا کرده و ضمن تهدید من خواستار تمکین به خواسته نامشروعش شده که در این راستا شناسایی فرد مزاحم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: برابر تحقیقات صورت گرفته و بررسی مستندات مشخص شد فردی با دسترسی غیرمجاز به پروفایل شاکیه در یکی از شبکه‌های اجتماعی با سوء استفاده از متن پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌های شخصی وی‌ اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید شاکیه می‌کرد که با اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا استان متهم شناسایی و برابر هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر شد.

مسئول پلیس فتا استان گلستان گفت: متهم به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام کرد، من متاهل هستم و شاکیه خواهر همسر من است که با دسترسی غیرمجاز به گوشی وی، تصاویر و فیلم‌های شخصی وی را‌ دریافت و برای رسیدن به اهداف خود و تهدید وی استفاده کردم. در پایان متهم جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا اعزام شد.

وی در ادامه مهم‌ترین علت هتک حیثیت در فضای مجازی را، سهل‌انگاری کاربران و عدم رعایت حریم خصوصی و عدم حفاظت از اطلاعات شخصی اعلام و خاطرنشان کرد:  شبکه‌های اجتماعی حریم امن و خصوصی افراد نبوده‌ و به کاربران خصوصا خانم‌ها، به درخواست افرادی که نمی‌شناسند‌، پاسخ نداده و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را  برای غریبه‌ها ارسال نکنند.

سروان صاحبکاران افزود: شبکه‌های اجتماعی محیط امنی جهت  تبادل اطلاعات شخصی و خصوصی نیستند. این امکان وجود دارد که افراد کلاهبردار و مزاحمان اینترنتی با دسترسی به پروفایل‌ افراد پس از دستیابی به تصاویر و فیلم‌های خصوصی اقدام به تهدید‌، اخاذی و سوء‌استفاده از‌ آنها کنند.

وی همچنین  ضمن هشدار به مزاحمان اینترنتی گفت: پلیس فتا برابر قانون جرایم رایانه‌ای با متخلفان این حوزه که اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان می‌نمایند رفتار خواهد کرد.

مسئول پلیس فتا استان گلستان از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی‌ آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

درخواست رابطه نامشروع از خواهر همسر در تلگرام

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *